De där stackade Turnstilarna är mekaniskt en mycket komplicerad lösning som kräver mycket jobb. Elektriskt inte heller lätt då fasningskablarna måste trimmas in korrekt och anslutas till elementen på ett bra sätt, med korta tilledningar. Frågan är hur stor chansen är att nå ända fram och hamna i närheten av den antennvinst i form av ihoptryckt vertikallob som en sådan antenn skulle kunna ge. Risken att misslyckas är nog större.
Om du inte vill eller kan ha någon roterbar antenn så skulle jag nog rekommendera en (1) Big Wheel. Ivan OZ7IS har beskrivit mekaniken till en sådan i OZ för c:a 30 år sedan. Den var avsedd till OZ7IGY fyren. En robust design som fungerade bra. En sådan antenn på toppen av ett långt maströr och med grövsta möjliga koax som får plats inne i röret ger en väderbeständig antenn och som mycket väl kan konkurrera med två stackade korsdipoler eftersom du förmodligen inte lyckas optimera fasning etc. Jag ser i alla fall problemen och skulle aldrig satsa på en sådan komplicerad lösning.
Om du kan acceptera en rotor men ändå vill ha en kompakt antenn så rekommenderar jag en HB9CV som ger c:a 5 dB antennvinst, har en bred huvudlob och är lätt att bygga och fås att fungera.
Men visst, en rundstrålande horisontalpolariserad antenn med hög antennvinst är en bekväm lösning.
/Bengt