Tusentals radio tillbehör m.m.

Fanns ju en hel del användbart o säkert en massa "godis" för många också :) du skulle åka på lite radioloppisar med dina lådor. Skulle nog kunna bli värt mödan, då kan köparna "rota runt" lite själv i lådorna. Googla på radioloppis eller något liknande, är en nere i Göteborgs trakten idag har jag hört, kommer bara inte ihåg var.

Lycka till med försäljningen!

Ps. har sett en del av dina auktioner på Tradera på rör. Försök alltid att sätta ut rörbeteckningen, tror du får mycket mer svar då. Det är ju typen av rör som gör det intressant, fast det har du nog redan fått höra 1000 - ggr.
 
Ja, det ser ut att finnas mycket gottis. Jag är säker på att du kommer att kunna sälja praktiskt taget allt. Det finns båda rena amatörradio-mekargrejjer och radioapparatsamlarprylar. Lite olika kategorier, men allt jag sett på bild brukar ha intressenter. Apparaterna kan du pröva att googla runt på och se vad priser brukar ligga på.

Komponenter har också en egen kategori på tradera för övrigt. Det ger en hint om att det finns ett specialintresse för sådant. En del smått kan man sälja lådvis för att spara tid, som föreslås i tidigare inlägg.


2 juni är det radioloppis i Nykvarn t ex.
Boka bord och släpa dit en blandad kompott.
Hundratals prylsamlande kufar! :)
 
Är bokhyllan med videofilmerna i bildarkivet med i arvegodset?

Det fanns en hel del skräck och action med kultstatus där.
Den hyllan kan nog bli en resa till Kanarieöarna utan problem.
 
Ser bra ut det jag kollat.
National Transmitting condenser - TMA-50 A är en vridkondensator, uppenbarligen för sändare eftersom det är glesare mellan plattorna.
Finns säkert någon som vet mer, men beskrivningarna är helt rimliga under dessa förutsättningar.

Tandguldet kanske du skulle sälja hos en guldsmed för dagspriset på guld.

Märklig blandning med grejjer. Måste varit en riktig storsamlare du ärvt.
Hoppas det blir bra budgivning.
 
Åtskilliga objekt skulle du med fördel kunna sälja via en välrenommerad auktionsfirma, t ex här i Uppsala!

/ Göstha
 
Det var väldigt vad prylar du säljer. Grossist? Hur vore det med lite feedback till ex amatörer som tack för hjälpen?
 
Back
Top