Vet att detta vart på tapeten här tidigarem, men hittar det inte. Eller rättare sagt, sökfunktionen hittar det inte..
Tv-avgift krävs för dator - Nyheter | SVT.se
Det jag tycker är anmärkningsvärt är:
Tycker detta måste jämföras med att ha en mottagare/kanalväljare som täcker andra frekvenser är där TV sänds. En TV-mottagare för t.ex. 13cm borde kunna ses som "Blockerad" för TV-frekvenser/TV-mottagning. Det hela känns inte rimmligt och får mig att tänka på andra länder där man mer eller mindre demokratiskt driver igenom lagar för att driva in mera skatt. Vem vet. Vi kanske snart måste betala en årlig avgift för våra apparater som på den gamla tiden?
Tv-avgift krävs för dator - Nyheter | SVT.se
Det jag tycker är anmärkningsvärt är:
Blockering spelar ingen roll
Radiotjänst skriver på sin hemsida att det inte spelar någon roll om SVT blockeras på datorn, eller om man har för dålig bandbredd för att se på tv. Det är möjligheten att se på tv via nätet, och det oavsett vilken kanal man tittar på, som föranleder avgiften.
Tycker detta måste jämföras med att ha en mottagare/kanalväljare som täcker andra frekvenser är där TV sänds. En TV-mottagare för t.ex. 13cm borde kunna ses som "Blockerad" för TV-frekvenser/TV-mottagning. Det hela känns inte rimmligt och får mig att tänka på andra länder där man mer eller mindre demokratiskt driver igenom lagar för att driva in mera skatt. Vem vet. Vi kanske snart måste betala en årlig avgift för våra apparater som på den gamla tiden?