Tyst i Turkiet

Det är bra om det inte är sant men "BARA" är att ta i. De felaktiga artiklarna har hunnit med att bli publicerade överallt.
(Kanske inte i Kamratposten iofs...)
 
Det är bra om det inte är sant men "BARA" är att ta i. De felaktiga artiklarna har hunnit med att bli publicerade överallt.
(Kanske inte i Kamratposten iofs...)

Ja, jag har sett länken i första inlägget delat i sociala medier ett flertal gånger, men som sgt det är den enda "källan" som har angetts.

Det första jag gjorde var ju att besöka turkiets motsvarighet till SSA, TRAC för att se om dom hade någon information, och när det inte fanns något där så valde jag att inte dela det vidare.

Risken finns ju att Erdogan tycker att det är en bra idé om sånt här sprids.
 
Kolla igen på länken i första inlägget i denna tråd
http://yaesuft817.com/wp/turkey-gouvernement-revokes-19201-ham-radio-licenses/

Även där dementerar man nu "nyheten" man publicerade baserat endast på ett "mycket kort telefonsamtal från en op. i Istanbul"
Det är tydligen inga som helst restriktioner mot att köra amatörradio i Turkiet, enligt samma källa.

Kanske den site som ensamt publicerade den "heta" nyheten lärt sig hur riktigt god journalistik går till på en annan, välkänd nyhetssida för ham´s ?
Skärmklipp.PNG
 
Hmmmm...
Det finns många mycket viktigare samhällsfunktioner än amatörradio, kolla hela listan.
Nu på nyheterna rapporterades det om massor med "uppsagda" personer i för samhället viktiga funktioner.
Är allt lögner?
 
Hmmmm...
Det finns många mycket viktigare samhällsfunktioner än amatörradio, kolla hela listan.
Nu på nyheterna rapporterades det om massor med "uppsagda" personer i för samhället viktiga funktioner.
Är allt lögner?

Nejdå, det är nog precis så illa som det låter på nyheterna, och det är illa.

Men Amatörradion, som vi diskuterar här, berörs inte än i alla fall.
 
Back
Top