Uppgraderat servern idag

SM7SJR

Administrator
Staff member
Hej.
Idag uppgraderade vi servern som ham.se går på. Inte en liten vanlig patching, sådana gör vi ofta. Nu uppgraderade vi OS till en helt ny release.
Maila oss gärna eller skriv i tråden här om ni ser något konstigt.

mvh / 73
ham.se admins
 
Det finns lite felmeddelande i loggarna, som jag ska titta på. Verkar dock inte påverka funktionen. Vi talar inte om vilka OS vi kör på tyvärr, jag lider av säkerhetsparanoia så helst ska allt vara så hemligt som möjligt. Även om jag vet att det inte är så svårt att ta reda på. hihi.
 
Jehupp! Vi kommer att uppgradera forumet till nyare version också. Förmodligen ikväll eller imorgon kväll. Jag vet inte vad det kommer att innebära vad det gäller finesser så att säga, alltså om det bara blir en funktionell uppgradering eller om det kommer med nya funktioner på köpet. Nertiden blir säkert 1-2 timmar (full backup och sedan uppgradering), går det åt skogen så blir det rollback av backup.
 
Under helgen är det dags att uppgradera forumet, om inget oförutsett inträffar så vi måste skjuta på det. Tyvärr kan vi inte maila ut till alla när driftstopp blir eftersom många har felaktiga mailadresser i sina profiler (vi får felmeddelande varje gång ett sådant mail går ut från forumet).
Så ni får ha tålamod med att rätt vad det är så är forumet offline för ett par-tre timmar för underhåll. Vi gjorde ett försök att uppgradera tidigare men sprang på pumpen med ett par felmeddelanden så vi tog det säkra före det osäkra och backade tillbaka. Det verkar som att det var rester från gamla moduler som inte är installerade längre så ett nytt försök kommer inom det snaraste.
 
Jaha, som ni ser så är forumet uppgraderat nu. Meddela gärna om ni ser något som inte fungerar eller ser konstigt ut.

73 de SM7SJR
 
En visuell och förmodligen säkerhetsmässig förbättring men
dom gamla "smilisarna" var bättre...

:(
 
Blir lite osäker ifall jag hade forumet på Svenska förut ?, numera är det iaf på Engelska då det gäller menyer etc.
 
Jag tycker att forumet har en trevligare och modernare "look" än tidigare.
Funkar bra vad jag kan se, än så länge.

/Emil
 
Back
Top