Utöka frekvenser

ErikL

Member
Hej, är det någon som vet någon bra sida eller hur man gör för att låsa upp/ utöka kanalerna i en jaktradio ADI HT-16, Hunter Mk-II.

Har ADI någon hemsida, skulle vilja ha mer info om radion. Har sökt utan framgång.

Mvh. Erik
 
ErikL said:
Hej, är det någon som vet någon bra sida eller hur man gör för att låsa upp/ utöka kanalerna i en jaktradio ADI HT-16, Hunter Mk-II.

Har ADI någon hemsida, skulle vilja ha mer info om radion. Har sökt utan framgång.

Mvh. Erik

Hej

Denna radio är endast kanalmaskin (16 kanaler) ca 150-170 MHz i grundutförandet. Kan endast programeras med PC, dock kan man ersätta CTCSS modulen med ett extraminne som gör att den kan programmeras från fronten (om man monterar saknade knappar). Tvivlar dock på att denna modul går att finna idag. När jag jobbade med denna radio hos TP-Com (generalagenten) hade vi kanske max 10 stycken sådana moduler

73 de SM0TSC - Johan
 
SM0TSC said:
Hej

Denna radio är endast kanalmaskin (16 kanaler) ca 150-170 MHz i grundutförandet. Kan endast programeras med PC, dock kan man ersätta CTCSS modulen med ett extraminne som gör att den kan programmeras från fronten (om man monterar saknade knappar). Tvivlar dock på att denna modul går att finna idag. När jag jobbade med denna radio hos TP-Com (generalagenten) hade vi kanske max 10 stycken sådana moduler

73 de SM0TSC - Johan

Hur bär man sig åt för att programera via en PC, problemet är att jag saknar en pejlfrekvens.

Mvh. Erik
 
Programera hunter MK 10?

Hej, fick en MK 10:à som aldrig har använts.
Går det att programera om den?
Mina jaktkamrater jagar med speciella frekvenser (inom 155 då)

Hjälp?
 
Hej, fick en MK 10:à som aldrig har använts.
Går det att programera om den?
Mina jaktkamrater jagar med speciella frekvenser (inom 155 då)

Hjälp?

Jopp

Kontakta Jonas Lundgren på SVB Försäljning 08-55 60 38 38 de kan programmera den

//SM0TSC
 
Back
Top