УВБ-76

Svårt att säga. Det låter ganska mycket. Jag ser ingen tydligen fsk signal i varje fall..Nån som kan tyda vad de skriver ?
 
Händer mycket kring The Buzzers frekvens nuförtiden....Nån spelar musik i "USB" mitt i allt... Dock mest datatrafik, även på buzzerns frekvens...

1647636786843.png
 
Händer mycket kring The Buzzers frekvens nuförtiden....Nån spelar musik i "USB" mitt i allt... Dock mest datatrafik, även på buzzerns frekvens...

View attachment 7870
Man skulle kunna tro att aktiviteten hos Buzzer, Pip, Wheel etc skulle öka i det läge som råder nu men tydligen är snarare väldigt lite trafik på dessa frekvenser numera.
Så man kan ju anta att det är övningsnät som inte används skarpt.
 
Jag tycker nog att trafiken ökat i området 4-6 MHz. Men det är kanske en synvilla...Mycket datatrafik och med all säkerhet krypterad så svårt att veta om det har med läget att göra...
 
Jag tycker nog att trafiken ökat i området 4-6 MHz. Men det är kanske en synvilla...Mycket datatrafik och med all säkerhet krypterad så svårt att veta om det har med läget att göra...
Generellt har trafiken ökat men antalet meddelanden på dom kända metod C sändarna tycks ha gått ner.
 
Back
Top