Val av logprogram ?

8S0U

Active Member
Tänkte börja köra lite hf och dx igen, var många år sedan sist.
Men denna flora av logprogram idag vill jag ha lite tips.

Mina önskemål är:

Enkelt fristående program
Windows
Databasuppbyggt, access ?
Hämta cs och info från internet på något sätt i realtid
Exportera och importera valda delar i olika format, excel, csv, mm.

Behöver inte:

Vara anpassat som något contestprogram
Kopplas till radio för fq info etc.

/Urban
 
Ham radio de Luxe är nog nummer 1.

Contesting, N1MM för internationella tester och kanske Log4U för nationella dito.

73 de Kai
 
Kai, Urban ville ha något enkelt och HRD kan sätta myror i huvudet på vem som helst. I så fall är Easylog enklare. Men det var några år sedan jag använde det så de har kanske krånglat till det också.

Har just uppdaterat till en nyare version av HRD som släppt ut en del myror här... har haft en äldre version av programmet och det har programmerats en hel del de senaste åren märker jag.
 
Win-Test

Win-Test kostar 50 EUR men är värt varende öre... Men då det gällde ett vanligt loggprogram kan jag varmt rekommendera UCXLog som både är gratis och bra.
 
Last edited:
Ham radio de Luxe är nog nummer 1.
Contesting, N1MM för internationella tester och kanske Log4U för nationella dito.
73 de Kai

Kör precis så sedan en tid och det fungerar alldeles utmärkt. Är visserligen skillnader i handhavande, men det har gått rätt lätt ändå. Det svåraste är ju att komma in i HRD, har ju hur mycket funktioner som helst ;)

Log4U kör jag i månadstest och körde den i SAC SSB, funkar jättebra, var lätt att komma igång med. Lätt att flytta contest loggen in i HRD som är huvudlogg.

Har torrsimmat en del med N1MM, CQ WW DX Contest nästa helg blir elddopet, men det skall nog funka.

Det här upplägget kan väl knappast räknas in i kategorin lätt :D men i alla fall gratis ...

Lycka till vad du än väljer!

/Johan (SA3BYC / SE3X)
 
Back
Top