Var köper man komponenter?

sm0fus

Active Member
Nu för tiden är det svårare att få tag på komponenter som privatperson. Electrokit är en bra leverantör men finns det några fler som vänder sig till privatpersoner som köper mindre kvantiteter? Just nu letar jag efter 180pf som saknas i en QCX mini byggsats. Har mailat leverantören och jag får säkert en med posten men det hade varit smidigare om man kunde köpa en i Sverige...helst över disk...i Stockholm!
 
swech trading Finns, en svensk mindre firma men som varit riktigt bra att handla ifrån.

 
Digikey låter dig handla som privatperson och om beloppet blir högre än 430Kr så blir det fraktfritt.
Levererar på ett par dagar.
 
Har man ett ärende till Skövde bör en riktig radioamatör (tillika elektronikfantast) icke försumma att besöka Svebry. Känns som ett fysiskt besök är att föredra framför hemsidan. Där finns mängder av surplus. De säljer elektronikkomponenter med anslutningsben vilket kan vara kul ifall man har aversion mot ytmonterat.
 
Jag har köpt en del från mouser.se, gratis frakt från 400 kr har jag för mig. Snabbt och enkelt, de har det mesta.
 
Back
Top