Varför är inte SSAs styrelseprotokoll tillgängliga för oss medlemmar?

sm5io:
Jo men det är ju inte direkt några känsliga grejjer som tas upp på styrelsemötena. Skulle vara om någon skall uteslutas möjligtvis. Men isf. bör ju endast den delen av protokollet vara sekretessbelagt.
 
Ja när man siter och läser allt deta om SSA,så är det skönt man inte är med där längre.Allt detta hemlighetsmakeriet,men det är väll för att ni inte skall få reda på vad dom inte gör,eller alla missar dom gjort.Vad vet jag.Kanske meddlem snart igen.
Anders
 
Jag läste igenom hela debattposten om protokollen igen....puhh

Återigen, det är väldigt irriterande att vi inom styrelsen inte kan vara mer öppna med informationen ut till medlemmarna än vi bevisligen är.

När debatten om de svårtillgängliga protokollen rasade som värst här på forumet för en tid sedan, så roade jag mig med att gräva lite extra i de beslut som tagits det senaste halvåret och göra en uppföljningslista där senast kända status presenteras.

Informationen i min lista bygger i grund och botten på uppgifter från protokollen som därefter har kompletterats genom intervjuer för att vaska fram mer fakta och för att överhuvudtaget begripa vad som avhandlats och vad som står i protokollet. Det kan ju vara lite korthugget och luddigt ibland när det gäller s k beslutsprotokoll.

Listan över pågående ärenden finns här:

http://svessa.se/sm7/qrx.html

Om motsvarande lista eller samma information i annan form funnits på svessa.se så hade alla medlemmar kunnat ta del av det löpande arbetet. Den som studerar listan kommer också att kunna se vem eller vilka som tagit sig på ett visst uppdrag samt om uppdraget utförs i tid - vad resultatet blev etc.

Jag har lämnat in förslag med liknande innebörd tidigare men det har alls inte fallit i god jord. Kanske för att det då blir alltför synligt vad vi har för oss, eller inte har för oss i styrelserummet.

Men men men.... Med tanke på att styrelsen är 14 personer stor och att ett (1) enda styrelsemöte kostar medlemmarna si så där 20-25000:- inkl flygresor, mat och uppehälle för två dagar, så tycker i alla fall jag att det borde kunna ställas vissa krav på oss. D v s att vi arbetar med hög kvalitet, större öppenhet och verkligen producerar ett synligt resultat värt alla de pengarna - samt gör arbetet tillgängligt för medlemmarna för bedömning.

De personer i styrelsen som absolut inte vill jobba öppet och målinriktat har ju alltid möjligheten att släppa fram nya friska krafter, så rent teoretiskt borde det inte vara några problem att få till en högre arbetstakt.

Detta är naturligtvis bara mina egna personliga tankar som vanlig betalande medlem och speglar nödvändigtvis inte styrelsens uppfattning och åsikter. Kanske säkrast att tillägga.

Bengt SM7EQL
 
Du har alldeles rätt Bengt,men att vissa saker tar tid måste man ju också förstå.Det är ju idielt arbete som dom lägger ner,ibland så kommer det ju arbete och familj emellan.Men då kan man ju tala om det,det är ju inget att skämas för vi är ju bara människor.
Men precis som du skriver lite mera öppenhet till alla meddlemar så skulle det nog funka bra,och då skulle nog inte så många bry sig om kostnadern heller.För då ser man vad som görs i styrelsen.
Bara en liten tanke från mig.
Anders
 
Back
Top