Varför detta munhuggeri?

Irene

New Member
Hej alla radiovänner.
Detta är första gången som jag skriver något i detta forum, men jag har läst desto mer. Jag har bara en liten undran, varför ska det alltid bli ett Jädrans munhuggeri mellan detta forums deltagare? (Ursäkta språket)
Har faktiskt börjat tröttna på det och är sällan inne o läser diskutionerna pga. detta.
Jag tycker det var bra i början när jag kollade in här men det blir sämre o sämre hamspirit mellan oss amatörer (provokatörer).

73 de Sm6way / Irene
 
Tror att du kan finna svare härEfter att hjälpligt ha följt "debatterna" i de vitt skilda ämnen som efterhand "infekterats" med personangrepp har jag en liten förfrågan.

Skall vi be Administratorn julstäda bland debattsträngarna för att börja de nya året utan skelett i garderoben.

Visst det kan vara roande att läsa dessa in/utlägg, men tänk på att det som sägs på radion hörs när det sägs, det som skrivs går att läsa långt efter tidpunkten då det skrevs.

Media kan "citera" vad som skrivs och många av inläggen ger inte alls något bra intryck av hobbyns utövare.

Tänk på att detta är ett öppet forum...

Rösta för att ge din syn på situationen.

God Jul och önskan om ett Gott Nytt År!

/Ola Larsson
 
OK, tack men det var väl inte något personangrepp i min fråga o i de följande inläggen?
Men det kanske var någon som kände sig skyldig, vad vet jag.
73 de SM6WAY
 
Jag håller med Irene.
Kanske kunde man ha ett särskilt tjat-, gnäll- och skällforum "Kanal 99"?
 
Håller med. Man lockas ju inte till Forumet för att titta på gnäll. Det intressanta verkar drunkna i ilskna påhopp och pajerna flyger omkring som myggor en sommarkväll.
Ett flame forum kanske vore på sin plats som tidigare föreslagits.

De SM7XYQ
 
det är mycket snack och liten verkstad här men samtidigt så ska man kuna ventelera sig här om saker som är rena skiten så gubbar kör hårt. må kraften vara med er kolleger.,..

de Thomas.
 
Det är väl så lite att många utav oss radioamatörer är av ett lite "speciellt" släkte.
Har ni inte tänkt på det. Många av oss är extremiter av olika slag och åt olika håll. Vi är, har och tar utrymme. När någon annan vill ha mer eller annat så står vi på oss och det blir lätt osämja.
En del av oss är konfliktsökare. Kanske av olika anledningar men dom flesta av oss tror nog att det är för uppmärksammheten.

73 Magnus
 
Back
Top