Varför har det blivit så tyst på ham.se?

SM6FPG

Fritidskonsulent
Noterar sedan en tid tillbaka att Ham.se förändrat sig och som jag tycker till det sämre, men då ser jag ju på det hela utifrån mitt håll!
En viss förklaring har jag fått från tråden "Hur kan SSA Forum bli mer levande". Di gamle har slutat att skriva, däribland AOM som jag alltid ansett komma med de rätta svaren oavsett dumheten på mina och andras frågor!

Själv känner jag att jag hamnat utanför och det kan jag naturligtvis inte skylla på andra än mig själv.
Jag tillför ingen kunskap eller har spännande projekt för andra än mig själv!
Jag kommer enbart med frågor och om jag tolkar diskussionen från nyss nämnda tråd så är det såna som jag som med mina enkla frågor tröttar ut di gamle med kunskap.
Några gånger har jag skickat pm med frågor men det är ju inte meningen med ett forum att agera bakom kulissen.

Nåväl det blir väl som det skrivs om i ovanstående tråd, autonoma radioamatörer/amatörradio framöver, om det nu kan främja hobbyn kan man undra!
 
Som en av de autonoma i SSA-tråden så kommer nog jag "hänga" här. Men de senaste trådarna har
jag inte haft så mycket att tillföra och därför bara läst.


Om vi bara håller en trevlig ton mot varandra och försöker hålla bruset på en lagom nivå så kanske
folket återvänder - men det tar nog lite tid innan såren läker efter stormarna som härjade här för ett
tag sedan.
 
Samtliga som bemödar sig att skriva här i ham.se, bidrar alltid med något av intresse, som var och en sedan får värdera, diskutera, eller vad som helst. Ibland så böljar det i trådarna för att helt plötsligt storma, som en spegel av det vanliga samhället vi lever i. Påstår man något så får man vara beredd på bemötande. Saklighet, humor, och tonläge är alltid viktiga faktorer i debatten, tycker SM0HXO..

- Ha en fortsatt skön sommar bland trådantenner, brännässlor, getingar, solsveda och allt annat som hör sommaren till..

/Sven.
 
Jag vill skilja på autonom och solitär amatör.

Jag söker gärna samarbete med andra amatörer - en solitär vill ha total kontroll över sina projekt utan inblandning från andra.

Skulle det vara möjligt att vi med den mer samarbetsinriktade inställning kunde presentera pågående projekt eller ideér till nya som kan vara lämpliga att samarbeta kring?
 
Last edited:
Det finns ett flertal, vissa med otrevlig attityd, upphetsade personer med felaktiga referensramar och egeninbillade antaganden att "tacka" för det.
 
De nämnda skribenterna ställde som bekant till ett jävla liv som fick många att lämna forumet eller åtminstone minska sin närvaro, själv drog jag mig bort lite och engagerade mig i annat.
De skräniga skribenterna har inte visat sig sedan dess, de är förhoppningsvis fullt upptagna med att lära sig mäta uteffekt.
 
Back
Top