Varför smäller det i stereon?

SM7HPD

Well-Known Member
Hej alla!

Denna rubrik återfanns bland en av artiklarna i dagens idg.
Tänkte hänvisa till länken med ett 4-sidigt dokument som en sommarläsning.

Repetition kring fenomenet störningar.
Inte nu igen för vissa, men aha-upplevelsen för andra.

Varfr smller det i stereon? - IDG.se

God förnöjelse.:)

/Hans
 
Last edited:
Ja, Jörgen har klart för sig och jag läser gärna hans utomordentligt välformulerade artiklar.

Hans syn på amatörradion tilltalar mig också.

Kort citat från hans hemsida;

"The idea of amateur radio caught my imagination the moment I heard of it. Just imagine, to be able to sit in front of a transmitter and talk to people on the other side of the Earth. I reasoned that “among radio amateurs there must be some good technicians”, had my licence in a jiffy, became SM0FIX, got myself a transmitter and started searching for people to talk with about advanced electronics.

What a mistake! The amateurs were ordinary people, and most of them had bought their sets ready made and used them like intercoms. The pioneering spirit so hailed in the amateur radio magazines was long gone. My interest in classic amateur radio waned, as I started to realize that it was possible to carry on a one-hour more or less meaningless radio conversation on the very simplest of matters, such as the length of a dipole or the design of Yagi antennas. That's the stuff you read in “The Radio Amateur's Handbook” before you do anything else. I soon learnt how to design antennas without the aid of handbooks."

Ett sanningsenligt uttalande som smäller minst lika högt som lysrören gör i stereon, må jag säga.

/Bengt
 
Back
Top