Jag funderar på att köpa ny handapparat och har då kollat på icom ID-51E. I Sverige kostar den 6.500:- men när jag kikar runt i EU kostar den ca 4.350:- i England och ca 4.450:- i Tyskland inkl frakt. Vad är det som motiverar det så mycket högre priset i Sverige? Jag vill handla i Sverige men inte till vilket pris som helst. Jag har hittills varit osmart och köpt all radioutrustning i Sverige och betalat bra mycket mer för det men när jag skulle ha en clone-kabel fick jag nog, i Sverige kostade den ca 500:- men via ebay kostade den ca 70:-.
OK nu kommer någon att svara "men om du behöver service blir det problem". Jo det må så vara men får de aldrig problem i England eller Tyskland då? Varför ska det kosta extra i Sverige, jag förstår det inte. England och Tyskland är inga låglöneländer heller så det kan vi ju också bortse ifrån. Jag vill som sagt kunna handla i Sverige utan att känna mig blåst på pengar men det ser mörkt ut faktiskt.
Så kom igen nu och motivera de i runda slängar 2000 orsakerna till att jag ska köpa min nya handapparat i Sverige
// Lars
OK nu kommer någon att svara "men om du behöver service blir det problem". Jo det må så vara men får de aldrig problem i England eller Tyskland då? Varför ska det kosta extra i Sverige, jag förstår det inte. England och Tyskland är inga låglöneländer heller så det kan vi ju också bortse ifrån. Jag vill som sagt kunna handla i Sverige utan att känna mig blåst på pengar men det ser mörkt ut faktiskt.
Så kom igen nu och motivera de i runda slängar 2000 orsakerna till att jag ska köpa min nya handapparat i Sverige
// Lars