SM4FPD
Well-Known Member
Med anledning av tråden ".......de anropsignal".
Tänkte jag att denna fråga, varför har vi så bråttom, är värd en egen diskussion.
Ja varför har vi så bråttom.
Det kryper i kroppen att komma ifrån om det blivit ett QSO, kanske en ring med tre, nej nu måste jag sluta, vad skall jag skylla på QWC, kanske telefonen ringer.
Kanske man inte ens ropar CQ då risken finns att bli sittande i lång QSO.
Är vi livrädda för att kvällen skall försvinna, ta slut.
Vad gör dom istället för att köra ett trevligt QSO färdigt?
Vad är viktigare, plötsligt när QSO börjar bli längre än 5 minuter?
Detta är nog inte ett amatörradioproblem utan ett allmänt problem i samhället.
Man är mijlöskadad av något.
Själv är jag telefonhatare och håller på att gå i bitar varje gång telefonen ringer hemma på kvällen, hoppas det inte är till mig. Givetvis tycker familjen detta är konstigt.
Jobbet och all telefon tar musten ur lusten att prata i telefon på fritiden. så visst är man själv smittad.
Så kanske det finns förklaringar till beteenden på amatörbanden??
Bråttom bråttom, 73 hej då, snabbt som katten.
Hinner jag ha ett QSO?
Nej! inte han igen som pratar så länge.
Man hör till och med radioamatörer som försöker lägga sig till med snabbpratsteknik, de pratar jättefort, för att hinna vad????
Nästan som en New York dialekt
Det finns motsatsen oxo, folk på banden som pratar oavbrutet i kanske 4 timmar.
Varför har vi så bråttom och vad är det som måste göras i stället
Klart att TV drar, och datorn som måste servas under flera timmar varje dag, ominstalaltion, felsökning, formatering, omistallation igen, omstart, derfragmentering, det tar timmar som inte behövdes förr.
Det blir väl bättre sen efter pension.
de
Roy
Tänkte jag att denna fråga, varför har vi så bråttom, är värd en egen diskussion.
Ja varför har vi så bråttom.
Det kryper i kroppen att komma ifrån om det blivit ett QSO, kanske en ring med tre, nej nu måste jag sluta, vad skall jag skylla på QWC, kanske telefonen ringer.
Kanske man inte ens ropar CQ då risken finns att bli sittande i lång QSO.
Är vi livrädda för att kvällen skall försvinna, ta slut.
Vad gör dom istället för att köra ett trevligt QSO färdigt?
Vad är viktigare, plötsligt när QSO börjar bli längre än 5 minuter?
Detta är nog inte ett amatörradioproblem utan ett allmänt problem i samhället.
Man är mijlöskadad av något.
Själv är jag telefonhatare och håller på att gå i bitar varje gång telefonen ringer hemma på kvällen, hoppas det inte är till mig. Givetvis tycker familjen detta är konstigt.
Jobbet och all telefon tar musten ur lusten att prata i telefon på fritiden. så visst är man själv smittad.
Så kanske det finns förklaringar till beteenden på amatörbanden??
Bråttom bråttom, 73 hej då, snabbt som katten.
Hinner jag ha ett QSO?
Nej! inte han igen som pratar så länge.
Man hör till och med radioamatörer som försöker lägga sig till med snabbpratsteknik, de pratar jättefort, för att hinna vad????
Nästan som en New York dialekt
Det finns motsatsen oxo, folk på banden som pratar oavbrutet i kanske 4 timmar.
Varför har vi så bråttom och vad är det som måste göras i stället
Klart att TV drar, och datorn som måste servas under flera timmar varje dag, ominstalaltion, felsökning, formatering, omistallation igen, omstart, derfragmentering, det tar timmar som inte behövdes förr.
Det blir väl bättre sen efter pension.
de
Roy