Vem bör sitta i SSA:s styrelse?

Ja, Nicklas mail var rekord i att överreagera på en skitsak.

Jag har ett namn som går att stava på flera olika sätt och det har nog av andra stavats fel fler gånger än det har stavats rätt och jag har ALDRIG överreagerat så kraftigt som han i alla fall.

Jag tror att det kan bottna i något annat från Nicklas sida.

Hade han skickat ett vänligt mail så hade dom säkert ändrat minst lika fort, fast utan att inkludera Nikklas upprörda text.
 
Last edited:
SM2VJX
Kul att du kan göra dig lustig över andra. Jag skulle nog istället säga att det är brist på respekt då konversationer tidigare har skett mailledes med inblandade och på forumet där namnet har stavats korrekt.

Men du får gärna tro att det är något annat, det är helt och hållet upp till dig och den friheten ger jag dig. Men att på pin tji hålla på på det sätt du gör hör inte hemma här utan i SSA. Där finns lekstugan.
 
Möjligen var mailet en överreaktion, men web-redaktörens beslut att genast publicera detta i en "uthängning" på hemsidan med indignerat syrliga kommentarer tjänar väl ändå inget syfte?

Då valet är avgjort är det kanske jämförbart med att "sparka på den som ligger" även om jag tror att Niclas står lika stadigt som tidigare!

/Lasse
 
Inte nog med att jag kan göra mig lustig över andra, jag gör mig ofta lustig över mig själv också.

Jag tar nog inte livet så allvarligt, jag har inte ens högt blodtryck (tror jag)

Prova att slappna av lite och ta livet med en klackspark, det är ett underbart sätt att leva.
 
Möjligen var mailet en överreaktion, men web-redaktörens beslut att genast publicera detta i en "uthängning" på hemsidan med indignerat syrliga kommentarer tjänar väl ändå inget syfte?

Då valet är avgjort är det kanske jämförbart med att "sparka på den som ligger" även om jag tror att Niclas står lika stadigt som tidigare!

/Lasse

Mailet var en kraftig övverrektion, uthängningen var inte det, Niclas måste väl tåla att det han själv häver ur sig kommer fram?

Däremot var dom syrliga kommentarerna också onödiga, men dom är ju helt klart en följd av Niclas mail, hade han besinnat sig innan han hävde ur sig så hade han sluppit dom också.

Jag hade nog också publicerat mailet, men förmodligen avstått från att kommentera det.
 
Last edited:
Noterar bara att redaktören ägnar 184 ord att beskriva valet av "Dicken" -HNS och 304 ord för att beskriva ett stavfel... :rolleyes:

Månne nyhetstorka?
 
Självklart tål jag att namnet stavas fel då och då från olika personer men inte när det är satt i system för att driva med en annan. Den respekten ger jag andra, att jag kontrollerar stavningen på namn då det är ett sätt att visa respekt för individen i sig, oavsett vad diskussionen handlar om.
Samma sak står jag för det jag skriver, speciellt vad som skrivs i mail då det med lätthet kan kopieras över till andra medier.
De syrliga kommentarerna är en följd utav webbredaktörens brist på respekt gentemot medlemmar vilket har skett tidigare. Detsamma med webbredaktörens ideliga hot om att stoppa in mailadresser till dennes spam-filter.

Återigen, läs tidigare inlägg så ser du hur ett korrekt bemötande i frågan skulle ha sett ut som SM5COP föredömligt visade och som de andra i styrelsen och webbredaktörn borde ta efter med tanke på deras positioner och åtaganden i föreningen.
 
Mailet var en kraftig övverrektion, uthängningen var inte det, Niclas måste väl tåla att det han själv häver ur sig kommer fram?

Däremot var dom syrliga kommentarerna också onödiga, men dom är ju helt klart en följd av Niclas mail, hade han besinnat sig innan han hävde ur sig så hade han sluppit dom också.

Jag hade nog också publicerat mailet, men förmodligen avstått från att kommentera det.

Jag hoppas att du skojar med oss eller trollar. Att publicera privat korrespondens från mejl öppet på internet är fel. Att dessutom använda en förenings hemsida för att hänga ut enskilda medlemmars korrespondens är riktigt jävla dåligt. Fy skäms!!!
 
Webredaktören brukar ju inte vara speciellt intresserad av att publicera kritiska inlägg, så det var ju lite märkligt att han den här gången var så snabb med att publicera ett mail. Speciellt med tanke på att mailet inte ens var avsett att publiceras.
 
Självklart tål jag att namnet stavas fel då och då från olika personer men inte när det är satt i system för att driva med en annan.

Tror man att felstavning av ett namn är något som har satts i system för att "driva" med någon (i synnerhet när det är en fullt korrekt alternativ stavning på samma namn) så kanske man bör backa ett par steg och se om man själv inte är överkänslig eller att man, som flera gånger i den här tråden, läser in saker med sin vildaste fantasi?

Appropå det är jag glad att ha Dick kvar
 
Mailet var en kraftig övverrektion, uthängningen var inte det, Niclas måste väl tåla att det han själv häver ur sig kommer fram?

Däremot var dom syrliga kommentarerna också onödiga, men dom är ju helt klart en följd av Niclas mail, hade han besinnat sig innan han hävde ur sig så hade han sluppit dom också.

Jag hade nog också publicerat mailet, men förmodligen avstått från att kommentera det.

Vid en närmare genomläsning kan jag nog inte anse att Niclas överreagerade, då han redan skickat en notis om stavfelet utan att något hände. Inte konstigt att man härsknar till då...

I övrigt kan jag tycka att det är tveksamt av en redaktör att använda föreningens web-sida som sin personliga megafon, vilket ju även skett tidigare.

/Lasse
 
Jag hoppas att du skojar med oss eller trollar. Att publicera privat korrespondens från mejl öppet på internet är fel. Att dessutom använda en förenings hemsida för att hänga ut enskilda medlemmars korrespondens är riktigt jävla dåligt. Fy skäms!!!

Jasså, var det ett privat MAIL till en officiell SSA funktionär med en @ssa.se adress?

Jag tyckte det verkade gå till en officiell funktionär och kritisera hans utövande av den posten?

Det ifrågasatte dessutom "den synen som styrelsen och föreningen har på sina medlemmar"Eftersom jag inte fick hjälp med talesättet om att läsa bibeln kanske någon kan den där om räven som åt rönnbär istället?
 
Nää, så lätt var det då inte att få publicerat ett genmäle till Styrelsens vinklade uttalande i somras. De svar och bortförklaringar som webred producerade då är sju resor värre än BGA:s lilla klagomål. Total censur blev resultatet och att några hamnade i web-reds spamfilter.

Man får en känsla av att det tillämpas en sorts Aftonbladet-journalistik på redaktionen där det kokas soppa på en spik och det lätt blir hela hönsfarmar av en ensam bortblåst fjäder.

Nu väntar vi bara på feta rubriker som SSA AVSLÖJAR! CHOCKMAIL FRÅN MEDLEM etc...
 
Jasså, var det ett privat MAIL till en officiell SSA funktionär med en @ssa.se adress?

Jag tyckte det verkade gå till en officiell funktionär och kritisera hans utövande av den posten?

Det ifrågasatte dessutom "den synen som styrelsen och föreningen har på sina medlemmar"Eftersom jag inte fick hjälp med talesättet om att läsa bibeln kanske någon kan den där om räven som åt rönnbär istället?

Ja en mejlkonversation är privat om inte annat anges. Tror du Niclas får in ett genmäle på SSA hemsida?
 
Gustaf, tydligen är det ett ämne som även berör herrn själv då även du reagerar kraftigt på detta.

Jag är inte lika positiv till att styrelsen sitter kvar oförändrad som dig då den har visat sig att den inte arbetar för föreningens medlemmar med korrekt och saklig information till medlemmarna.
Oavsett om det var SM6HNS eller någon annan styrelsemedlem som var uppe för omval tillsammans med en motkandidat så är det lika tråkigt att styrelsen nu kan fortsätta sitt arbete utan nytt tänkande, nya arbetssätt och nya krafter i sitt agerande inför medlemmarna.
Det är ändå medlemmarna som är föreningen, inte styrelsen i sig något som nuvarande styrelse inte inser.
 
Det är ändå medlemmarna som är föreningen, inte styrelsen i sig något som nuvarande styrelse inte inser.

Medlemmarna har väl röstat i den aktuella frågan?

Folk här verkar vara okunniga när det gäller ordspråk?
 
Back
Top