Veroboard

Ja jag har lött en del på Pertinax veroboard när jag var yngre det såldes i halvmeter
Långa bitar nu funderade jag på att köpa två
Fr4 kort till två olika radio projekt och köra dom parallellt när jag ändå är i farten och har
En massa energi jag tror att jag har den där kretskortsborren för att kapa av lednings banorna
Också det gäller att bygga så det går att felsöka också så det inte blir ett ormbo av det
 
Handfräs för labbkort köpt på tradera för flera år sedan för att jag trodde att jag kunde få användning för denimage.jpg
 
(Jag är kanske något miljöskadad av att bara pyssla med VHF och uppåt.)

RF mår bäst av experimentkort med jordplan på ena sidan och löd-öar
på den andra. Förslagsvis Elfas RE201-LFDS (148-32-077). Inte billigt men brukar funka.
 
Hej jo jag har ett sånt labbkort med lödöar på ena sidan och ett jordplan på andra sidan dom
Labbkorten brukar vara lite ovanliga att hitta det här hittade jag i elfa butiken i Solna för några
År sedan och det är inplastat och förtennat och var på utförsäljning men jag fattar inte varför.

mvh sm0ydo
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1,4 MB · Views: 14
  • image.jpg
    image.jpg
    1,5 MB · Views: 15
Jag köpte för en tid sedan glasfiberkort med genompläringar från en Kina-sajt.
Fick en skaplig bunt för en billig peng.
Jag fann korten på TRADERA hos en svensk säljare: https://www.tradera.com/item/171011/414804240/4st-experimentkort-pcb-50x70mm
Men det är en storlek, de jag köpte var en hel sats kanske 5 - 10 vadera av tre storlekar..
Korten i sig är utmärkta och av bra kvalitet, för byggen då man inte vill framställa ett kretskort.
Det bör gå att finna hela satser på kinasajeter eller E-bay.
Finns även i pertinax och utan genompläteringar.
Korten är kanske inte lämpliga för över 15 MHz.... ja kanske 30 MHz då...

SM4FPD
 
Jo jag har några sådanna små kort liggandes till ett annat projekt ett nätaggregat med 723 och 2N3772
När det nu blir att löda här en bild på dom men dom är för små till mina radio projekt när man ska
Ha dit spolar och transformatorer på kortet
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1,5 MB · Views: 14
Back
Top