Vilka TV-apparater ska undvikas?

SM0BRF

Well-Known Member
Nu verkar jag inte kunna hålla emot längre. Det ska bli platt-TV. Jag har uppsnappat att även en del LCD-apparater genererar störningar. Jag antar att det är från switchade nätaggregat. Jag får givetvis försöka sålla bort dom värsta med en bärbar radio, men stördimman är ju monumental inne på ett varuhus. Någon som redan gjort resan och kan tipsa om dom värsta respektive bästa märkena/typerna eller vad det nu kan vara som utmärker en tyst och en störande burk.

/Roland
 
Jag tog min Yaesu VX-3 med en liten loop-antenn i högsta hugg och tågade in i tv-affären.
Kan bara säga fy f-n vad et låter i dessa affärer.
Vad konstiga affärsbiträderna såg ut i ansiktet :D
Mitt val landade på en Samsung men det var nog ca 3 år sedan, kan ha hänt en hel del sedan dess.
Har inga störningar från den apparaten men när jag kopplade in Canal Digital´s box började det låta illa.

Mitt råd är att lyssna med en mottagare innan du bestämmer dig, plasma är ju garanterat NO-NO!

Det är faktiskt riktigt kul att gå in i en TV-affär med pejl-antenn och se helt seriös ut :D
Man bör visa folk i den branschen att det faktiskt finns krav som dom "inte har en aaaaning om" (XYL var inte med den gången:))

/Micke
 
Haha, jag gjorde likadant i en Clasohlson-butik när jag skulle köpa LED-lampor :)

Nu till TV-apparater. Jag har en Philips 42" smart-tv från 2012 och en Epson LCD-projektor från förra året, igen av dom hörs på kortvåg, varken med en liten loop-antenn på KX3:an eller på stora riggen.
 
Back
Top