1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Vinna en Icom IC-705 !

Discussion in 'Övrigt' started by SM0HXO - Sven, Jan 18, 2020.

1. SM0HXO - Sven

SM0HXO - Sven Well-Known Member

Hej i forumet! Jag är med i "slogantävlingen " som SSA håller och möjlighet att bli vinnare av en fin Radio. Hur har ni övriga tagit chansen? Sista datum är 31 januari..

/Sven.

2. SM0HXO - Sven

Varför man ska bli sändaramatör?

/Sven.

3. SM0GLD

SM0GLD Vänsterhänt

Jo därför att då får man börja bråka med alla sina grannar när man sätter upp stora antenner.
    Så enkelt är det.
    ....alternativt...
    Det är jättekul att lyssna på grannens plasma-tv varje kväll.
    Kanske finns det något positivt men det har jag glömt.

SM0KBW, sm2sxi, SM2OWW and 1 other person like this.
  4. SM0HXO - Sven

Det där var inget vinnande tema! Bråka kan man ju göra ändå men till vilken nytta..

/Sven.

5. SM0DRY

SM0DRY Well-Known Member

Förr brukade jag ta med en radio när jag åkte på utlandssemester. Sedan spände jag upp trådantenner och då kom hotell-personalen och sa att jag genast måste ta ner trådarna. Inte heller familjen var nöjda eftersom att jag hade kablar och grejor i det trånga hotell-rummet. Det var faktiskt ingen som var glad och nöjd över att jag ville köra radio. Så på senare år har jag lämnat grejorna hemma vid resor.

6. SM0KBW

SM0KBW Well-Known Member

Då bör du ju vara mindre benägen att flyga iväg på "solsemester" vilket borde göra vissa unga stockholmsdamer glada!

Slogan blit då något i stil med "Radioamatörer gör det med mindre CO2 utsläpp", på frågan om vad så svarar vi semesterresor :)

Share This Page