Vinna en Icom IC-705 !

SM0HXO - Sven

Well-Known Member
Hej i forumet! Jag är med i "slogantävlingen " som SSA håller och möjlighet att bli vinnare av en fin Radio. Hur har ni övriga tagit chansen? Sista datum är 31 januari..

/Sven.
 
Förr brukade jag ta med en radio när jag åkte på utlandssemester. Sedan spände jag upp trådantenner och då kom hotell-personalen och sa att jag genast måste ta ner trådarna. Inte heller familjen var nöjda eftersom att jag hade kablar och grejor i det trånga hotell-rummet. Det var faktiskt ingen som var glad och nöjd över att jag ville köra radio. Så på senare år har jag lämnat grejorna hemma vid resor.
 
Förr brukade jag ta med en radio när jag åkte på utlandssemester. Sedan spände jag upp trådantenner och då kom hotell-personalen och sa att jag genast måste ta ner trådarna. Inte heller familjen var nöjda eftersom att jag hade kablar och grejor i det trånga hotell-rummet. Det var faktiskt ingen som var glad och nöjd över att jag ville köra radio. Så på senare år har jag lämnat grejorna hemma vid resor.

Då bör du ju vara mindre benägen att flyga iväg på "solsemester" vilket borde göra vissa unga stockholmsdamer glada!

Slogan blit då något i stil med "Radioamatörer gör det med mindre CO2 utsläpp", på frågan om vad så svarar vi semesterresor :)
 
Vinnaren är ju redan utsedd! Men en fråga! Varför man ska bli radioamatör? - Eller vad en radioamatör står för!? - Det ena är ju att man inte är! - Och det andra att man redan är! - To be or not to be? Jag känner det lite som höljt i ett dunkel - lite flummigt! "Teknik - Gemenskap -Beredskap" Ja, kanske!!

/Sven.
 
"Amatör" har ju ordrötter som antyder att det är ett ord för nån som älskar nåt speciellt (typ radio). Så det kanske man "blir" helt spontant (eller är från späd ålder). Mer formellt är det ju bekant vad som krävs för att vara licensierad radioälskare. Att man blir en "ham" formellt, är väl för att man tycker hela konceptet är kul (teknik, kommunikation...). Som kvalificerad medlem av en grupp (radioamatörer), måste man väl uppträda som en värdig företrädare för andra i samma grupp (kompetent, hänsynsfullt), men det gäller väl rätt generellt (kanske inte idrottssupporters).
 
Back
Top