Wouxun KG-UVD1P ingen display!!!!

Bonazera

Well-Known Member
Min nyinköpta KG-UVD1P har slutat att visa allt i displayen!
Radion och övriga funktioner funkar utom att det inte går att se vilka frekvenser och annat som visas normalt i displayen.

Batteriet blev svagt så jag trodde det var därför som det inte fungerade men det var lika efter laddning.

Hittar inget i boken om detta.
Är det någon som kan hjälpa mig?

73

Det är inte så att "Lyset" i displayen är avstängt helt enkelt? Då är det svårt att se vad som händer i displayen i alla fall i mina.

Låter helt enkelt som om displayen är sönder. Orsaker? Kan bero på kallödning på något ben t.ex. Kan du reklamera den (dvs har du dirketimporterat den från Asien = ofta dyrt att skicka fram och tillbaka)? Annars återstår att ta fram förstoringglas och en bra lödkolv med fin spets. Jippi!

Kanske är läge att skicka radion på garanti reparation? Jag har vart ute för att belysningen har krånglat på en UVD1D. Vet inte hur kontakten mellan kretskort och display ser ut på denna modell men det kan hända att det bara har hamnat snett. Hur som helst så är det ju inget man kan göra nåt åt om man inte öppnar den....

Ja de är inte dåliga där borta, 3 dagar tog det ibland sedan låg lappen i brevlådan.Och Mr Chen verkar vara en reko kille.

Back