SA0CLI
Well-Known Member
Om någon har missat det slår man om den till crossband repeater-läge genom att stänga av den, sedan hålla in de tre knapparna under power-knappen (alltså DISP/SETUP, F/MW och GM) medan man slår på den. Jag tror att APRS-funktionerna stängs av, men man har i alla fall en cross band repeater. För att byta tillbaka till normalläge gör man samma manöver.
För att komma in i läget för att uppgradera DSP håller man in D/X och F/MW (tror jag det var) medan man slår på den. Det står att läsa i hjälpfilen som följer med uppgraderingen.
På denna apparat krävs en liten hårdvarumodifikation för att öppna sändningsfrekvenserna, ett närmast mikroskopiskt ytmonterat motstånd intill kontakten för kontrollenheten som skall bort.
För att komma in i läget för att uppgradera DSP håller man in D/X och F/MW (tror jag det var) medan man slår på den. Det står att läsa i hjälpfilen som följer med uppgraderingen.
På denna apparat krävs en liten hårdvarumodifikation för att öppna sändningsfrekvenserna, ett närmast mikroskopiskt ytmonterat motstånd intill kontakten för kontrollenheten som skall bort.