Yaesu FT-8900R 29/50/144/430 MHz FM Quad band

Drutten

Well-Known Member
Hej
Jag har uppgraderat min radiopark så nu har jag en radio över.
Den jag säljer heter Yaesu FT-8900R 29/50/144/430 MHz FM Quad band och den är lite mera än 1 år gammal.

Jag köpt den av en återförsäljare som har haft den liggande på hyllan till jag köpte den för tre månader sedan.

Ny pris hos limmared är 5295 kr (efter prissäkning) Länk här
På sidan får ni mera information om radio.

Då är frågan vad jag vill ha för radion, jo jag vill ha 4200Kr och då följer det med en mikrofon model MH-48A6JA.

Detta är kom och hämtpris eller vi kan komma överens om något.

SNÄLLA, INGA FÖRSÖK TILL PRUTNING JAG VET VAD RIGGEN ÄR VÄRD.

Intresserad?
Ring under dagtid 070 717 39 51
 
Hej
Ett tillägg till annonsen är att radion är bara lite över ett år gammal, har legat på hyllan tills jag köpt den i Januari.
Så den har bara används i ca: 4 månader.
Personlig reflektioner är att den har en väldigt känslig mottagare så att man hör svaga radio stationer väldigt bra.
 
Hej
Är det någon som är intresserad att byta mot något annat i radioväg så är jag intresserad, kom med förslag.
 
Hej
Efter en del funderingar vad jag kan tänkas byta mot så har jag kommit fram till att en Yaesu vx-7 skulle vara intressant.

Så har du en väl bevarande Vx-7 liggande och önskar en mobilstation så finns här ett väldig bra erbjudandet.
 
Hej
När det gäller byte med någon som har en VX-7 så gäller det inte längre, har redan byt till mig en sådan rigg.
Se min andra annons om Icom ID-31E.

Men kom med någon annan ide.
 
Ny pris hos limmared är 5295 kr (efter prissäkning) Länk här
På sidan får ni mera information om radio.

Då är frågan vad jag vill ha för radion, jo jag vill ha 4200Kr och då följer det med en mikrofon model MH-48A6JA.

Detta är kom och hämtpris eller vi kan komma överens om något.

SNÄLLA, INGA FÖRSÖK TILL PRUTNING JAG VET VAD RIGGEN ÄR VÄRD.

Intresserad?
Ring under dagtid 070 717 39 51

Bara som en liten förklaring till varför du inte har fått den såld eller bytt.

Det ligger ute en likadan radio på DX-radio för 3650:-, den har legat ute sen den 6/6

På vårt södra grannlands största köp och säljsida ligger det ute 2st begagnade och 2st nya med garanti till priser mellan 2.500 och 3695:- (obs, danska kronor, frakt tillkommer)

I kina kan man köpa en helt ny för 3 667:- inklusive frakt.
(då riskerar man IOFS att det tillkommer avgifter om tullen stoppar paketet, att försöka hävda garanti kan nog också vara svårt)

Du måste kanske sänka priset eller ditt tänkta bytesvärde om du verkligen vill bli av med den.

Det här är alls ingen kritik till dig, men kanske en förklaring till att intresset är svalt.
 
Last edited:
Hej
Jag kan inte gå efter vad man tar i andra länder samt vad dom DX-radio.
Var innen på DX-radio och där hitta 0 st av den modellen som jag säljer.

Att hemföra kan man göra men det kan finnas skäl till varför priset är högre.

Ska man gemföra priser så kan man ta en yaesu Ft-857 på Limmrud så får man betala 10 300 kr men tar man via Ebay så betalar man runt 6000kr.

Jag har inte bråttom att sälja den här riggen men är det inge som köper den så får jag väl använda, t.ex jobbet.
 
Jo Jo Drutten ... med den affärslogiken och resonemanget så tror jag det är väldigt bra att du inte har bråttom att sälja :)

Det kommer nog att ta ett litet tag ... I allt övrigt håller jag med -2VJX i hans analys

Lycka till!

/Johan
 
Hej
Ska förkylda lite när det gäller annonsen.
Numera har jag en VX-7 så de är inte intressant att byta till en sådan.
Har du något annat som kan vara intressant i radio väg så kom med ett förslag.
 
Hej
Jag har funderat och funderat.
Nu har jag kommit fram till att jag är nyfiken på en Kenwood TH-F7E.
Så om du har en sådan radio liggande som inte är bra bevarad med ett bra batteri och som behöver en mobil radio, då kan det här vara nåt för dig.
 
Hej
Det är en kille som har en th-f7e med lite tillbehör och väska.
Men jag det har inte blivit någon affär än.

Har ni något att erbjud?
 
Hej
Det är en kille som har en th-f7e med lite tillbehör och väska.
Men jag det har inte blivit någon affär än.

Har ni något att erbjud?

Har en TH-F7E i mycket fint skick.
Har alltid varit i väska.
Laddare, monofon , laddare och lite extratillbehör. Mycket lite använd av min fru Marie, sa6afq.
Jag har skickat ett personligt mail här via sidan men du kanske inte läser dom?

/ Peter
 
Hej
... Har ni något att erbjuda?
Har också en TH-F7E i utmärkt skick.
Med väska, laddare (ej original), monofon och extra antenn.

Ett Tokyo Hy-Power HL-30V slutsteg medföljer. Reläkontakterna behöver putsas - glapp vid mottagning vid enstaka tillfällen.

/ Göstha
 
Hej
Sorry min damer och herrar men radion har jag avyttrat lokalt.
Så jag får tacka för visat intresse.
 
Hej
Är det någon som är intresserad att byta mot något annat i radioväg så är jag intresserad, kom med förslag.

har en yaesu 707 qrp rigg som jag kan tänka mig byta och så får du med en icom e 28 oxså vad tror du om detta :)
 
Back
Top