yaseu ft-2000

SA5BYS

Well-Known Member
Funderar på att skaffa någon generell mjukvara för logg, styrning, kluster, och allt annat man kan behöva. Nån som har några erfarenheter?
 
Jag har använt DX4WIN i många år. Det är inte lika flashigt som några av de senare konkurrenterna, men gör jobbet och lands- och prefixfiler uppdateras kontinuerligt, vilket är viktigt. Du kan hämta en demoversion från DX4WIN .
 
Jag tror att alla dom 3 programmen är av hög kvalitet. Det bästa är nog att ladda ner dom och installera och prova. Dom är ju fortfarande gratis. (inte HRD 6.0, men release 5 är det).
Jag kör som loggprogram DX4WIN som är det bästa program jag har hittat för oss som är intresserade av DX och DXCC. HDR har jag installerat bara för digitala moder som PSK.
Dom två andra har jag provat, men föredrar fortfarande DX4WIN för min egen del.

Vi har alla olika önskemål om vad som är viktigt i ett loggprogram, så det är mycket upp till var och en vad man föredrar. Men om man installerar och provar de olika programmen så får man en uppfattning vad som just passar en själv.

Dom 3 program vi pratar om känns modernare och är är klart "flashigare" än DX4WIN.

Jag föreslår alltså en provinstallation.

73 Leif SM5KNV
 
Jag använder en kombination av DXLab - N1MM + egenutvecklad mjukvaruhubb för den seriella kommunikation.

HRD slopade jag i samband med att jag knåpa ihop mjukvaruhubben, sög för mycket kraft i kommunikation.

UCXLog tycker jag är bra men den saknar mycket av det jag får i DXLab.
 
Jag kör HRD och är nöjd med att ha "allt i ett", vilked det ju egentligen inte är.

Riggstyrning är ett program, loggbok ett annat och digitala moden körs i ett tredje.

Men det är i alla fall förpackat tillsammans och fungerar tillsammans.

Däremot har jag förstått att loggboken saknar en massa funktioner för testkörare och dxcc jägaren, inget som stör mig i dagsläget.

Digitala mode har jag bara provat lite psk, så där vet jag inte vad man ska kräva.
 
Back
Top