Amatörradioforum

Trodde att skryt om kunskap om datorer och Internetänvändnng var något som hörde till förra milleniet. Här på forumet finns förmodligen de som uppfattar dina kunskaper som blygsamma. Hur är det, kan du Simula, Scheme eller för den delen Smalltalk? Hängde du med i Usenetgruppen där Linux föddes och A Tannenbaum brakade loss mot Linus? Personligen så arbetar jag bl a med nyutveckling av processorer.

Det finns ett flertal amatörer som närmast är analogsympatisörer och oftast har djupa insikter inom det området och en sådan amatör är guld värd när du inte får din antennen att fungera till den nya avancerade radiostationen.

Om du verkligen ska ha nytta bl a av detta forum så rekommenderas ödmjukhet och den nyfikenhet som uppstår när man inte anser sig vara den smartaste eller kunnigaste på forumet.
 
Trodde att skryt om kunskap om datorer och Internetänvändnng var något som hörde till förra milleniet. Här på forumet finns förmodligen de som uppfattar dina kunskaper som blygsamma. Hur är det, kan du Simula, Scheme eller för den delen Smalltalk? Hängde du med i Usenetgruppen där Linux föddes och A Tannenbaum brakade loss mot Linus? Personligen så arbetar jag bl a med nyutveckling av processorer.

Det finns ett flertal amatörer som närmast är analogsympatisörer och oftast har djupa insikter inom det området och en sådan amatör är guld värd när du inte får din antennen att fungera till den nya avancerade radiostationen.

Om du verkligen ska ha nytta bl a av detta forum så rekommenderas ödmjukhet och den nyfikenhet som uppstår när man inte anser sig vara den smartaste eller kunnigaste på forumet.
Tror inte du riktigt förstod vad jag skrev och på vilket sätt. Jag ska försöka skriva lite tydligare.
Det jag skrev var egentligen riktat till ett fåtal bara så förstår att det kan missuppfattats.

Vissa skrev att yngre generationer inte kan någonting och speciellt inte om radio eller ny teknik.
Det var till dessa mitt inlägg var riktat.
Vilket du och andra som postar efter med vad ni själva kan bekräftar; att det finns en helt del att lära sig om man vill hänga med i tekniken. :)


Citerar om mig själv också:
"Den här konversationen kommer igen, när dagens ungdom blivit 50+ och utvecklingen har gjort sitt med gamla hobbys som skapats ur den teknologiska utvecklingen."
Mitt svar till dom som inte tror att någon kan något längre, bara för att dom själva inte hänger med i utvecklingen.
 
* Tidigare "hängde" jag även en del på ham.se, men det blir mindre nu eftersom forumet är "lågintensivt... // Som trådskaparen inleder, och vi är ju faktiskt fortfarande på ham.se. Det som jag upplever trist på forumen är att en del kräver att andra levererar, för annars är forumet "dött". Varför vill man inte leverera själv? Kan det vara så svårt att delge andra något!? Eller vill man bara dyka upp i en enskild fråga för att sedan försvinna. En del vill bara äta-äta-äta men bjuder inte på något... - Ett forum bygger mycket på "dialog", och att det blir en varande process. - En del kanske inte gillar ämnet men gör något annat istället då..

/Sven.
 
Tittar man på inloggningen just nu så är det 2st, dessutom 40st ätare och det säger ju en hel del vad gäller attityd..

/Sven.
 
Ledsen bäste herr Anders .Johansson visst finns i din text dessa delar som du nämner men också en stor del skryt om hur många programmeringsspråk och processor arkitekturer som du kan.
Om du inte menar att vara en messershmidt av rang så föreslår jag att du väljer en mindre konfrontativ stil. Dessutom att du koncentrerar dig på det vill ha sagt i stället!
 
Back
Top