Delar till 20-tals radio Köpes.

DX-an

Member
Jag söker delar som sitter/satt i radioappararer från 20-talet.
Jag är intresserad av: Rör rörhållare, spolar, spolhållare, reostater, glimmer, luftblockskondingar, hållare till dito.
vridkondensatorer, gallerläckor, hållare till dito, Lf transformatorer, omkopplare, m.m.
Även vrak och mer eller mindre okompletta apparater är av intresse.
Gör en djupdykning i junkboxen.
bilden visar ett urval av vad jag är intresserad av.

old_radio_3_157.jpg



Just nu är jag framförallt på jakt efter 1-3st spolhållare till sk. honeycombsploar
helst skall de vara av fabrikat Baltic, andra går ochså bra.

baltic_sph_2_341.jpg
 
Söker efter lågförlustspolar av fabrikat Baltic .
Dessa finns i varvtal från 5v ~2µH till 60v ~200µH, även varianter för sändare med ett extra uttag.
Spolarna är avsädda att monteras i hållare och är på så vis utbytbara.
Jag letar framförallt de större spolarna(>30v 40µH) och hållare. givetvis är de andra ochså intressanta.

Är det någon som har sådana spolar o inte vill avvara dessa så är detaljerade bilder på dessa ochså intressanta.

img_00023_940.jpg

img_00033_142.jpg
 
Hej !
Jag har en del delar som är rätt gamla, men är nog mera från tidigt 30-tal, skall samla ihop alla och skicka några foton på dom, om du fortfarande är intresserad.
 
delar till 20-talsradio

Hej! Skall leta fram de delar som kan vara intressanta, och återkommer med bilder på dom.
73 Bertil
Tyvärr hade jag rensat bort dom vid senaste städningen i mitt förråd, men skall kolla på Radiomuseet i Göteborg, tror det finns en del gamla från 20-30 talet.
Återkommer

73 Bertil SM6AAL
 
Back
Top