Fair Radio Sales stänger butiken !

SA0BUX

Old Member
Såg att Fair Radio Sales i Lima, Ohio avvecklar verksamheten efter mer än 50 års verksamhet.
Att läsa kataloger och annonser från Fair Radio Sales var rena himmelriket när man var grabb och det fanns mycket
man ville köpa men det var ju på andra sidan pölen och antagligen för dyrt för en grabb.

 
En epok.

Jag besökte dem 1997 eller 1998 i samband med en resa till Collins och köpte en wattmeter åt mig själv
minns jag, Besöket handlade annars om Collins HF-80 materiel, och Telia handlade ett par mottagare och exciters
där. Ägarna, ett brödrapar, var ett tiotal år äldre än mig.

Det fanns hur mycket surplus som helst i deras lager, och man kunde hitta "prylar" från kriget i sina originalförpackningar, Ett par år senare fick jag höra av en annan surplushandlare i Toronto, Mike Marchand,
att den ena brodern avlidit, och att det inte fanns någon mer i familjen som var intresserad av att fortsätta.

Surplushandel i dag är mer inriktad mot yrkesanvändare vilka köper i större kvantiteter är mindre prutningsbenägna och rent allmänt mindre besvärliga. och Mike Marchand var ganska trött på radioamatörer redan i slutet på 90-talet.

Sedan har exportkontrollbestämmelserna gjort köp av surplus från USA till ett mycket besvärligt kapitel.
 
Back
Top