Köpes: Drake RV7

DK7AL

Member
Hej,

jag leter efter en separat VFO för en Drake TR7 av typ RV7 in bra skick och i synnerhet utmärkt teknisk prestanda. Om det finns någon som har för avsikt att sälja...

I så fall kontaka mig gärna över privat post för att kommer överens med alla saker beroende affären...

Tack att du läste sökannonsen.

/Karl :cool:
 
Karl...du kanske har någon vän här i Sverige som kan bjuda på den här på Tradera?
 
Hej Bjarne,

och tack för tippset. Tyvärr har jag redan nu ingen vän som skulle bjuda på tradera.se. Men jag är i direkt kontakt med tradera.se för att fixa problemet med min uppgifter som dem inte kunde verifiera hitills. Kanske klara vi det inom dem nästa dagarna men förhoppningsvis innan bjudet ska ta slut... ;)

/Karl :cool:
 
Ok Karl, jag hoppas att det ordnar sig. Jag blev lite tårögd när jag såg de fina bilderna på en DRAKE C-line....jag har haft en DRAKE TR-4C/RV4C en gång, och jag har kört väldigt mycket med TR-7 som vi hade i klubben får många år sedan.
 
Hej Bjarne, det ordnar sig - i morse fick jag postitivt svar från tradera.se. De sände en medlems bekräftelse åt mig.

Själv köpte jag en TR7 i december 2010 som en grej för atte sätta i gång igen mina avslutade amatörradio aktiviteter som hände omkring 1985. Och nu är dags att sätta den idrift ordentligt och kankse modifiera den litet om det behövs. Jag tar den i alla fall som en bas för att främja mina amatörrado aktiviteter i framtiden. Självbygge av en antenn kopplare är redan sätt i gång.

Ha en solig och varm helg du också.

/Karl
 
Hej Bjarne, det ordnar sig - i morse fick jag postitivt svar från tradera.se. De sände en medlems bekräftelse åt mig.

Själv köpte jag en TR7 i december 2010 som en grej för atte sätta i gång igen mina avslutade amatörradio aktiviteter som hände omkring 1985. Och nu är dags att sätta den idrift ordentligt och kankse modifiera den litet om det behövs. Jag tar den i alla fall som en bas för att främja mina amatörrado aktiviteter i framtiden. Självbygge av en antenn kopplare är redan sätt i gång.

Ha en solig och varm helg du också.

/Karl

Söker du fortfarande RV-7 ?

/ Peter
 
Hej Peter,

nej jag fick redan en RV7 för flera veckor sedan. Tack för efterfrågan.

/Karl
 
Back
Top