Ny medlem

PetriKuronen

New Member
Född -73, Bor i Mariestad sedan 2022. Är intresserad av det mesta, mekat och "moklat" med mycket olika saker genom åren.
Började som 3 åring med att skruva sönder nya väckarklockan, lagade gräsklippare m.m. som 7åring, programmerade Basic vid 13, byggde ett enkelt elektroniskt tändsystem till min första bil vid 17 (det höll i ca 20 minuter), byggde wifi antenn (helicoil) när jag delade internet med min granne en gång i tiden(2 km var inga problem), renoverat motorer, byggt interface till ECU m.m. m.m.
Tekniskt orädd men inte våghalsig.

Jag jobbar just med IT, Kalité och lite programutveckling där jag kodar i C#.
Privat idag är det Arduino projekt, foto när andan faller på och fix med sommarstuga och lite allt möjligt annat.

Anledningen att jag nu är här och förkovrar mig är att en komradio är användbar som backup men även bra vid fiske/svamp plockning vid dålig mobiltäckning m.m.
Har funderat på att ta certifikat, men mest för kunskaper.

Livsmotto: "Hur svårt kan det vara".
 
Din historia delar du med de flesta av oss här. Jag är född -69 och började nog med Märklintransformatorn till allehanda experiment i början på 70’talet.
Radio Luxemburg rattades in på en Philips allströmmare med fantasifulla s.k antenner inkopplade.
Radio att faktiskt prata i själv kom först långt senare.

Välkommen hit :)
 
Back
Top