SDR programvara

SM3IXY

Well-Known Member
Hej
Ja hittade en oanvänd SDR-mottagare i en låda, 2 antenn anslutningar: 10kHz-30Mhz, 25MHz-1.7GHz. Skulle vilja få ett tips vilken programvara ska ja välja till min Windows 11 dator, helst gratis
 
Min favorit är SDR Console
Tycker den är ganska lätt att hantera.
SDR# (SDR Sharp) är också bra men verkar tyvärr inte vara kompatibel med min RSPDX. Men är det en Airspy du har så är väl SDR# den rekommenderade programvaran.
 
Hej
Ja hittade en oanvänd SDR-mottagare i en låda, 2 antenn anslutningar: 10kHz-30Mhz, 25MHz-1.7GHz. Skulle vilja få ett tips vilken programvara ska ja välja till min Windows 11 dator, helst gratis
Hej,

SDR++ är det enklast. Sdrangle är bland de svåraste.
Här kan du hitta vad du behöver. Gratis...

 
Storlek L=83, B=50, H=20 mm, två sma anslutningar 100kHz-30MHz, 25MHz-1.7GHz samt anslutning till USB (ingen extern strömförsörjning)
 
Storlek L=83, B=50, H=20 mm, två sma anslutningar 100kHz-30MHz, 25MHz-1.7GHz samt anslutning till USB (ingen extern strömförsörjning)
Den har legat under många år, vet ej fabrikat, vet ej vilken programvara som funkar
 
Tyvärr någon sdr som är ganska anonym.
Är väl någon inbyggd konverter för lägre frekvenser eftersom vanliga RTL stickor börjar runt 25 MHe
 
Tack för all info, ska försöka med SDR++ när haspen är på, måste fixa en USB-anslutning samtliga är upptagna.
 
Det följde med en liten magnetsfot antenn med en spole, antar att den ska ja använda för högre frekvenserna. Hittade en USB splitter 1-3 nere i källaren men nu återstår resten, ja kanske återkommer.
 
Nu ger ja upp, försökte med SDR# men de va väldigt kompliserat å en till men de funkade inte. Så nu lägger ja SDR en i lådan igen
 
Back
Top