SDR programvara

Testa! Det kostar bara lite tid. Det är ju värt det när du sedan kan lyssna av en massa intressant utan krångel.
Jag kollade din call sign och ser att du är lite för långt ifrån mig. Annars hade du fått sätta på kaffe :)
 
Åhhh! har du XP. de e orättvist ;)
Ja den är lite å behändig Eee 1000H, 10 tum skärm, 3 usb 2.0, kamera, mic, minneskortläsare, uttag för skärm och uttag för internet, WiFi. Har bytt HD till SSD 64GB samt utökat minnet från 1 till 2GB Processorn är Intel Atom 1.6GHz. Sen har jag AntScope software installerad till min RigExpert AA-54.
 
Last edited:
Har nu kollat upp att zadig ska faktiskt funka under win11.
Det finns flera användare som bekräftar detta.
Varför somliga har problem med installationen framgår inte.
 
För WinXP-användare....
Kom ihåg att ladda ner en äldre version av zadig.
Kolla under "other versions"
 
Har nu kollat upp att zadig ska faktiskt funka under win11.
Det finns flera användare som bekräftar detta.
Varför somliga har problem med installationen framgår inte.
Kan bero på splittern ja hittade i källaren 2.0, Kanske de ska vara en ren usb anslutning, nu sitter det två på samma
 
Kan bero på splittern ja hittade i källaren 2.0, Kanske de ska vara en ren usb anslutning, nu sitter det två på samma
Ja ibland funkar det bra men det är en tjansning.
USB2 till USB3 kan också ställa till det genom en usb-hub.
 
Ja den är lite å behändig Eee 1000H, 10 tum skärm, 3 usb 2.0, kamera, mic, minneskortläsare, uttag för skärm och uttag för internet, WiFi. Har bytt HD till SSD 64GB samt utökat minnet från 1 till 2GB Processorn är Intel Atom 1.6GHz. Sen har jag AntScope software installerad till min RigExpert AA-54.
Tyvärr kan det vara så att en gammal Atom 1.6 GHz ger en ganska (alldeles?) för seg upplevelse med SDR-programvara. Men du kan ju testa :)
Själv kör jag Windows 11 och har inga problem med Zadig men är inte inläst på vad problemet är som togs upp tidigare här i tråden.
 
Drop down box dök inte upp, kunde inte välja Bulk in, får nog ge upp
Detta har jag googlat och hittat andra som har samma problem.

Själv kör jag Windows 11 och har inga problem med Zadig men är inte inläst på vad problemet är som togs upp tidigare här i tråden.
Du är den första i tråden som säger att win11 funkar.
Det är t.o.m. så att man kan ha problem med att "installera som administratör"
Hur gjorde du :)
 
Detta har jag googlat och hittat andra som har samma problem.


Du är den första i tråden som säger att win11 funkar.
Det är t.o.m. så att man kan ha problem med att "installera som administratör"
Hur gjorde du :)
Inget speciellt. Sorry men det funkar bara :)
 
Detta har jag googlat och hittat andra som har samma problem.


Du är den första i tråden som säger att win11 funkar.
Det är t.o.m. så att man kan ha problem med att "installera som administratör"
Hur gjorde du :)
som admin gjorde jag SM3IXY
 
Back
Top