Zodiac TeamPro 27/31

SM4WII

Well-Known Member
Köpte en Zodiac TeamPro 27/31 på Tradera idag som jag tänkte programmera om för att köra repeatertrafik på 10m. Någon som har erfarenhet av detta?
 
Programmeringspluggen verkar vara densamma som till Yaesu handapparater så jag får väl testa med en sån...

Den har CTCSS att öppna sådana repeatrar med också ser jag.
 
Last edited:
Sådärja, nu har jag programmerat in 10m repeaterkanaler + ett antal direkfrekvenser på den så nu väntar jag bara på rätta konditionerna :p
 
Modifierade en 27MHz-antenn till 29MHz och drog över lite krympslag.
Riktigt trevlig handapparat för 29MHz FM :)
 

Attachments

  • DSC_2112.JPG
    DSC_2112.JPG
    98,7 KB · Views: 123
  • DSC_2150.JPG
    DSC_2150.JPG
    96,9 KB · Views: 126
  • DSC_2131.JPG
    DSC_2131.JPG
    99,9 KB · Views: 139
Kul projekt det där. Jag blir klart sugen på en sån där med.

Vad jag förstår så finns det massor med saker man kan programera. Använder original programvara eller hackar du i Notepad?
 
Kör med orginalprogramvaran, den gick att ladda ned från Zodiacs hemsida förr.
Nu måste man logga in som återfölsäljare för att få den.

Radion köpte jag helt ny från Dialect på tradera för 1500kr, nästan halva priset.
 
Trevlig ombyggnad av en Zodiac och priset var helt ok. Zodiac tillverkar bra grejer och har ett bra rykte.


Mvh Janne
 
Ritade ett litet schema på hur programmeringskabeln ser ut :)
 

Attachments

  • Zodiac.png
    Zodiac.png
    16 KB · Views: 205
Spännande projekt.
Jag har en team pro 27/31 som jag hade till jakt men vi har gått över till 155 så den samlar damm.

Hur mycket trafik är det på 10M ? har du testat? funkar det bra?

Kan för övrigt tänka mig att sälja den om det någon som är jätte sugen på detta projekt.

Mvh
Peter
 
Har inte varit så mycket aktivitet då solen har varit lugn senaste tiden.
Har programerat in repeaterkanalerna och detta skall testat nästa gång det blir konditioner.

För skojs skull så satte jag upp en korsbandsrepeater på klubbens tak 2m / 10m och det verkar fungera bra.
 
Jag har fått hem ett UHV-4-mobilspröt så snart är jag QRV även på 6m och 10m mobilt, så hoppas vi kan få ett QSO på 10m när jag far runt på stan. :)
 
Jag har fått hem ett UHV-4-mobilspröt så snart är jag QRV även på 6m och 10m mobilt, så hoppas vi kan få ett QSO på 10m när jag far runt på stan. :)

Det skall nog inte vara omöjligt... byggde om en Superstar 3900 lite så den har 29525 + några kanaler uppåt. :)

newss3900.jpg
 
Last edited:
Passar 29,600 och 51,510 som är anropsfrekvens på respektive band enligt bandplan.

Vilken frekvens är det på krossbandslänken? bärvågsstyrt eller krävs subtone?
 
Länken ligger mellan 29.525 och 145.525 och är bärvågsstyrd. Kör jag med Superstaren kommer jag bara åt kanalerna som slutar på 5.
Brukar vara lite trafik över den på helger men inte all för mycket vardagar... folk är väl för trötta hehe
 
Back
Top