Såg en intressant variant på 10m fyrar, se även url nedan,
man kör FSK31modulerad fyr och lyssnar efter dom med Digipan.
Undrar vad man kan göra med ett sånt fyrnät på samma frekevens och som stöder maskinmoden?.
Iofs kan man ju redan använda "vattenfallsprogram" för CW på .200 NCDXYZ fyrarna. Nån som provat ?
- kopiera SK0CT & SK3TEN's drivsändare, lite byggnation krävs & lite toroider. Jag kan scanna schemat, drivsändare, filter - allt är med.
-har bara en personsökarsändare på lager, en Tateco, men den är enligt uppgift inget vidare, har spurrar och annat bus för sig och kräver nog modifiering för att gå bra. Har inget schema heller.
SK7TEN är tillfälligt QRT eftersom sändaren busade utanför bandet. Är under modifiering just nu. Vi satsar på att ha igång den
någon gång under januari.
Oops , här ser man det har jag inte tänkt på,. Jag har ju en gammal 27-antenn liggandes.
En gammamatad sak med jordplan, dags att fundera på omtrimning och mastmontage.
Just nu kanon Aurora och Aurora E på 10 m. OH9ten Ligger
59 + . Det är full fart på 11 meter. Men SOM VANLIGT ingen aktivitet på 10 meter :-(
Man blir så lack.
Ja, CEPT1rna klarar iallafall inte av att aktivera bandet. Många
Cept 1 verkar helt ointresserad av 28 MHz. Ser verkligen fram
emot den dag cept2rna kommer ut på kortvågen. Förhoppningvis blir det lite drag då.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.