Jag är nog definitivt en "small pistol" med mina mesiga 100w till en dålig antenn som hänger för lågt.
Jag har ändå lyckats ta mig igenom pileups ibland, med myxcket tur från min sida och skicklighet från den andra operatörens sida.
Men jag jagar inte dx speciellt hårt, jag jämför hellre vad väderstationen visar med någon i england än jag byter 59 med någon på en byggnadsställning på ett rev som knappt sticker upp över ytan.
Jag har aldrig själv suttit i andra änden av en pile, men ibland har det varit många som har ropat på mig i en 6m öppning (det är inte alls samma sak, men så nära jag kommer), då har jag försökt att tänka på att inte bara beta av dom starka och lättkörda stationerna.
Ropar någon att dom kör QRP så ser jag det som en utmaning att fullfölja ett qso.
Jag fick ett trevligt ragchew med en qrp station i sydeuropa, han hade tidigare varit en biggun, och även som jag förstod varit iväg på expeditions, men nu hade han flyttat och hade ingen möjlighet alls att köra radio hemifrån, nu körde han 5w på en kastantenn på promenadavstånd hemifrån, med en väldigt avslappnad attityd till sina qso'n.