Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ok jag har några 11 poliga indistrileläer sånna som man brukar använda i automation dom är trepoligaOm man stoppar in bilreläerna i kopparfolie runt om där flatstiften inte är gör det någon skillnad eller
spelar det ingen roll ?
sm
Vilka relän använde du till den här ? Och går dom att få tag i nu också ?Jag köpte kort från Ryssland (ingen tull o moms då i varje fall) som bygger på standard industri-reläer. Låda fanns en som passade på Elfa. Och sen lite N-kontakter förstås. Även på kortvåg ! Inte testat med hög effekt än dock. Men bör klara 500W.
View attachment 7385
Sen har jag byggt flera TR-relän som bygger på samma princip:
Cheap High Power 50 - 144 MHz Relay with "N" connectors
Cheap QRO relay with high isolation on receive side intended to be used on EME or in contests. Isolation more than 78 dB on 144 MHz. On 50 MHz even more.www.antennas-amplifiers.com
Där sitter samma relä parallelt. Det är inga problem att köra 1000W upp till 28 MHz. På 50 MHz kör jag 200 W. Och på 144 MHz 150 W. Inga problem. Så det viktigaste är att få till det bra HF-mässigt. Jord och ledare mm. Allt sitter i standard förtennta lådor från typ Otto Schubert. Sen många "haveri" sker nog när man växlar med HF på. Inte att rekommendera.
View attachment 7386
View attachment 7387
Hej. Det skall vara detta:Vilka relän använde du till den här ? Och går dom att få tag i nu också ?