SM0O
Well-Known Member
Är radioamatörer i stort bråkigare än andra hobbyutövare ?
Man får definitivt den uppfattningen då man läser inläggen på diverse forum och historiskt
läser debatterna i gamla QTC med mera.
Det har med andra ord alltid varit så. Varför?
Diskussioner som rör föreningen eller en viss företeelse kan blossa upp till vad som närmast kan
beskrivas som "krig i tomteskogen". Det har till och med haft sina offer i form av avhoppande
funktionärer, osämja mellan radioamatörer som gått över styr alldeles med både rättegångar och
fällda master. Varför det ?
Jag tar en jämförelse med två andra hobbys jag har, fiske och musik !
Där finns både tidningar och jättestora forum. Då menar jag riktigt stora forum med tusentals aktiva
användare eller mer. Där går aldrig, säger aldrig, diskussionernas vågor så höga och med sån ilska
som hos oss radioamatörer.
Ingen har heller sågat av någon annans metspö, gitarr eller hamnat hos länsman eller i rätten.
Vad är det som skiljer oss från alla andra ?
En liten fundering bara, sittandes på tåget mellan Stockholm och Lund.
Ha en bra dag allesamman & 73
Man får definitivt den uppfattningen då man läser inläggen på diverse forum och historiskt
läser debatterna i gamla QTC med mera.
Det har med andra ord alltid varit så. Varför?
Diskussioner som rör föreningen eller en viss företeelse kan blossa upp till vad som närmast kan
beskrivas som "krig i tomteskogen". Det har till och med haft sina offer i form av avhoppande
funktionärer, osämja mellan radioamatörer som gått över styr alldeles med både rättegångar och
fällda master. Varför det ?
Jag tar en jämförelse med två andra hobbys jag har, fiske och musik !
Där finns både tidningar och jättestora forum. Då menar jag riktigt stora forum med tusentals aktiva
användare eller mer. Där går aldrig, säger aldrig, diskussionernas vågor så höga och med sån ilska
som hos oss radioamatörer.
Ingen har heller sågat av någon annans metspö, gitarr eller hamnat hos länsman eller i rätten.
Vad är det som skiljer oss från alla andra ?
En liten fundering bara, sittandes på tåget mellan Stockholm och Lund.
Ha en bra dag allesamman & 73