SM4SCN
Well-Known Member
Vilket vackert spolpaket!
Micke, du skulle ha behållit det när du ändå höll i det på Loppisen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vilket vackert spolpaket!
Micke, du skulle ha behållit det när du ändå höll i det på Loppisen...
Det verkar ju bra! Ytterligare en anledning till att komma till skott med bygget.Javisst, motstånden håller ju succesiva uppladdningar borta. Återstår momentana inducerade spänningar, som tändstiften får leda till jord vid en lägre spänning än i kontakter inomhus. Att koppla bort kablar är ju bra, men jag brukar referera till Elsäkerhetsverkets ordval som förekommer då och då i deras texter "Blotta möjligheten får ej förefinnas". Den frasen passar ju på om man glömmer koppla bort kablarna, hi.
Kul projekt om du bygger en matchbox för balanserad nedledning. Jag blev förbluffad av skillnaden på känslighet för lokala störningar med balanserad lösning hela vägen till radion.
/Åke
- Åke.
Det kanske inte är så bra med så mycket textilmaterial i närheten av antennanläggningen?
Jag tittade på dina bilder och det slog mig en tanke.
En del lindar länkspolen utanpå en stor spole till skillnad från din lösning med en mindre spole mellan den delade stora spolen. Vad är skillnaden vilket jag icke förstår?
Kanske bara en rent kosmetisk sak?
Är det järnplåt?där väggarna är ungegär 8 mm tjocka
Bra, det är ju lätt att gänga och borra.som aluminium kan det vara silinium eller något annat material?
Hej jag bytte ut Elfa lådan mot en större låda som kommer ifrån millitären där väggarna är ungegär 8 mm tjocka
så att det hinner bli några gängor i materialet med gängtappen innan man är igenom väggen
frågan är bara vart man köper gängtapp och borr till projektet?
Jag har ett par olika borrmaskiner en blå Bosch med växellåda och 13 mm chuck och en Skil utan växellåda med 13 mm chuck
ibland när man ska ta hål i grövre dimensioner så får man köpa nersvarvade borrar för att få ner dom i borr chucken
jag vet inte hur det är i det här fallet?
mvh Lasse sm0ydo