Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo, men nu pratar vi inte om vanliga bilbatterier, även om formfaktorn kan vara samma, och båda innehåller bly. De moderna helkapslade AGM och GEL-cellerna för UPS:er m.m. är betydligt säkrare. De flesta har för övrigt skruvanslutning eller t.o.m. powerpole. De används i allt från UPS:er i serverhallar, i rullstolar, i nödbelysning och i medicinsk utrustning som inte får bli strömlös. Även i flygplan används dom (även om Boeing börjat använda Li-Ion där för att spara vikt, och det vet vi ju alla hur det gick...).bilbatterier tycker jag hör hemma i bilen eller garaget
Ja... Det skall väl funka att använda en Inverter 12-230V. En sådan med ren Sinusvåg är nog kanske att föredra, de kostar betydligt mer än en med modifierad sinusvåg. Sök gärna på Wish.com där finns mycket att välja på. Stor priskillnad jämfört med Sverige. Hälsningar/Kent.Finns det lösningar för att driva en stationär dator via batteri?
Javisst. Det finns PSU till stationära datorer som drivs med 12V DC, t.ex. hittade Google https://www.powerstream.com/DC-PC-12V.htmFinns det lösningar för att driva en stationär dator via batteri?
Jo, dom är lite dyra bara. Bara nätagget är dyrare än en hyffsad laptop :-(Det finns PSU till stationära datorer som drivs med 12V DC
Vet du nått mer om denna? Har inte varit där, men kanske bud på att sticka dit å kolla.Jag såg att det fanns en solcell 13,2 V för 399:- hos Lidl.
Intressant..... men jag har trimmat om den så den ger upp till 14,4V...
Meh! ett vanligt hålmonterat motståndDet jag gjorde var att sätta ett motstånd parallellt med det "nedre" motståndet i spänningsdelaren
Jo, man tager vad man haverMeh! ett vanligt hålmonterat motstånd
Kommer inte ihåg vilket chip det var, men det var inga problem att hitta databladet på det på nätet i alla fall.Var det någon känd IC-krets i boost-omvandlaren?
Se bara till att wish-listan inte har direkt access till bankkontot!Hmm.. intressant det där. Kanske nått att lägga i wish listan.