SM0IKR
Well-Known Member
Hej forumet.
Vi fick en fråga på SK0AR's webbsida.
Jag har inget bra svar men tror att forumet kan hjälpa till.
Här följer frågan i sin helhet. Svara direkt till Johan tack.
73 Göran
ordf. Stockholms Radio Amatörer
Detta är en förfrågan via SKØAR Stockholms Radioamatörer från:
Johan Jonsson <johanpez@gmail.com>
Hejsan.
Jag hittade er hemsida då jag gick bet hos diverse gamla radiohandlare och tänkte kolla om ni kan peka mig i rätt riktning.
Jag hittade en jättefin gammal Luxor på en loppis nyligen men registrerade inte på plats att frekvensen endast gick mellan 87-101. Då jag älskar utseendet och ljudet i min nygamla radio undersöker jag möjligheten för att kunna höra P4 i den.
Jag förväntar mig inte att ni ska kunna hjälpa mig men kanske hänvisa mig till någon som kan göra det. Den som kan tänkas hjälpa mig gör jag givetvis rätt i pengar och evig tacksamhet.
Tacksam för svar.
Med varma hälsningar
Johan
Vi fick en fråga på SK0AR's webbsida.
Jag har inget bra svar men tror att forumet kan hjälpa till.
Här följer frågan i sin helhet. Svara direkt till Johan tack.
73 Göran
ordf. Stockholms Radio Amatörer
Detta är en förfrågan via SKØAR Stockholms Radioamatörer från:
Johan Jonsson <johanpez@gmail.com>
Hejsan.
Jag hittade er hemsida då jag gick bet hos diverse gamla radiohandlare och tänkte kolla om ni kan peka mig i rätt riktning.
Jag hittade en jättefin gammal Luxor på en loppis nyligen men registrerade inte på plats att frekvensen endast gick mellan 87-101. Då jag älskar utseendet och ljudet i min nygamla radio undersöker jag möjligheten för att kunna höra P4 i den.
Jag förväntar mig inte att ni ska kunna hjälpa mig men kanske hänvisa mig till någon som kan göra det. Den som kan tänkas hjälpa mig gör jag givetvis rätt i pengar och evig tacksamhet.
Tacksam för svar.
Med varma hälsningar
Johan