Bygga om gammal Luxor BC-rx

Hur skall vi andra kunna lära oss något om det inte finns dom som vet bättre och kan mer ?
 
Meddelande från Johan

Johan bad mig posta detta eftersom hans registreringsförsök på forumet inte gav något resultat.
Admin är kontaktad utan gensvar hittills.


Först och främst vill jag tacka alla för engagemanget att försöka hjälpa till, finns det någon i Stockholmsområdet alternativt någon jag kan skicka radion till för trimningen som beskrivs gör jag gärna detta mot betalning. Jag kan i annat fall eventuellt hitta någon på annat håll som kan göra detta och då är så utförliga tips som möjligt givetvis till stor hjälp.
Jag insåg att jag inte var vidare specifik i första mailet, radion det gäller är en Luxor Luxorita 4680.
De bieffekter såsom att skalan ej längre stämmer eller att jag tappar frekvenser i botten är för mig inga problem då jag endast behöver en frekvens -103,3.


Avslutningsvis vill jag kort beröra diskussionen om språkbruk. Jag tar inte kritik rörande detta på större allvar från någon som på tre meningar lyckas klämma in över dussinet punkter.
Min något annorlunda formulering kommer snarare av en osäkerhet rörande ämnet än min påstådda oförmåga att skriva.
Detta är något jag i övrigt behärskar utan nämnvärda fadäser och har alltid haft höga betyg i svenska. Jag har länge varit aktiv på diverse forum och denna typen av onödiga personangrepp har funnits på samtliga. Man får helt enkelt hoppas att dessa människor finner lycka i sina liv så att de kan, om inte undgå att posta liknande kritik åtminstone väga sina ord bättre och uttrycka sig på ett mildare sätt.


Jag kommer läsa vidare i tråden för svar och vill någon komma i direkt kontakt med mig är det bara att dra iväg några rader till johanpez@gmail.com
eller uppge kontaktuppgifter i tråden.
Tusen tack igen!


Med varma hälsningar
Johan

PS.
Har fått reda på att det är en solid-state radio det gäller.
Jag tar på mig uppdraget om ingen i stockholmstrakten
anmäler sig inom den närmaste tiden.
 
Last edited:
Back
Top