CCIR avkodare ritning

icom

New Member
Hejsan jag har fått tag på ett antal displayer som är HD44780 Kompatibla och har 20 tecken på varje rad och det är 2 rader altså "20X2" Och jag är ute efter en ritning eller vägledning till en ritning på hur man gör en CCIR avkodare och får det att visas i displayen hadde tänkt mig att ta ljudet från scannern in i avkodaren och då även en ljudutgång därifrån och sedan till högtalare. Den avkodade ccir tonen ska visas i displayen på översta raden och när den kodar av igen ska första avkodningen hoppa ner till andra raden och den nya kodningen hoppar in på första raden.Eller liknande....
Så är det någon som har en ritning överhuvud taget så var snälla att skicka den till mig för det är ju en bra bit på vägen och är det någon som har exakt den ritningen jag vill ha och som funkar skickar jag en display som tack dom går även att koppla in till dator och isfl medföljer ritning till det.
Flertalet finns i olika storlekar även 40x4 bara att välja.
Har numera även förstått att PIC kretsar kan göra detta, och vet att det fins DTMF avkodare som gör det jag vil göra med CCIR så det ska ju bara vara att skriva om ton frekvensen, så är det någon som har en DTMF avkodare kan du vel skicka filerna till min mail till den, du belönas med en display ifall det fungerar.
Jag har fått en PIC krets att skriva grejer på en LCD även med input på olika portar.
Maila till datav@tiscali.se
//73 de SM7YWE
 
Last edited:
Back
Top