Clas Ohlson 2013/2014

sm6nzb

Well-Known Member
Fick nya katalogen och blev besviken.

De går allt mer ifrån tekniken.

Behöver just nu en 5V regulator typ 7805 och ev ett relä... Finns inte

50 ohm koaxkabel finns ej, men det finns en antennkabel för 75 ohm med okänd dämpning

Mycket hushållsprylar finns det dock...

En ljuspunkt: man varnar fint på sid290 att en spänningsomvandlare 12/230V kan medföra skador på
tillkopplad utrustning, även spänningsgivande sådan.

det blir Elfa om man skall ha något i komponentväg verkar det.

/ 73 Tommy
 
Även electrokit.se är en vän i nöd, till mer amatörvänliga priser än ELFA.

Clas Ohlson har tyvärr slagit in på samma bana som alla andra då det är det huvuddelen av marknaden efterfrågar, se Rusta, Biltema, Jula med flera, billigt är ledordet, inte nödvändigtvis för försäljarna utan för konsumenten.
 
Last edited:
Clas i sjön har sjunk fruktansvärt lågt. Biltema står för hög kvalitet i jämförelse.
Electrokit är nog idag vad Classe var förr, radioamatörens hovleverantör.
 
NZB DE FBJ.....jag kan skicka en 7805 i ett kuvert gratis om du vill....ok?
 
Även electrokit.se är en vän i nöd, till mer amatörvänliga priser än ELFA.

Clas Ohlson har tyvärr slagit in på samma bana som alla andra då det är det huvuddelen av marknaden efterfrågar, se Rusta, Biltema, Jula med flera, billigt är ledordet, inte nödvändigtvis för försäljarna utan för konsumenten.

Skulle vilja säga att; Ledordet är Kina, Kina = billigt = ofta skräp
 
Last edited:
Dessutom går väl inte ClasOhlsson så bra ekonomiskt vad jag har hört? Inte så konstigt då vi nu har 3-4 företag med liknade utbud, och skillnaden mellan dessa inte är så stor.

Jag själv handlar mest på Biltema när jag ska "grejor" till bil och hushåll. Mest för att det ligger lägligt till när jag passerar med bil.

Elektronik köper jag på Conrad eller Kjell&Co.
 
Back
Top