Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Trevligt att komma så nära.Men det blev ju riktigt bra! Jag får ut 4,9V p-p i 50 ohm alltså 60mW.
Jag har för mig de plockade ut över 1W på 80m i rävsändarna där de använde BD135 i slutsteget.
Kör du spänning till/från för hela bygget eller bara slutsteget?arduino med ett relä
Kanske så här. Nyckla drivsteget.Jag funderade lite över hur jag skulle lösa det
Ok, du gjorde så. kan Arduino verkligen lyfta basen till 13,8V på sin utgång?Nu har jag skippat reläet och kör arduinon direkt mot class-A förstärkaren
Simuleringen visar att kurvformen blir riktigt dålig och att uteffekten minskar.Vid närmre eftertanke ger arduinon bara 5v ut på pin-out, så det är lite oklart varför de faktiskt fungerar
Hemmalindade drosslar på ferrit eller järnpulverkärnor hör oftast hemma i bandfilter och slutsteg för att klara högre effekter.Finns det egenteligen någon vits med att använda Järnpulverkärnor och lackad koppartråd istället för drosslar? Jag bytte ut min T106 mot en drossel och har inte upptäckt någon skillnad alls, mer än att det är betydligt smidigare.