Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad jag förstått så var det Gud som skapade mörkret som biprodukt till ljuset."Lucas, Prince of Darkness"
"Joseph Lucas. the man who invented darkness"
Engelska bilar med Lucas elsystem var plusjordade till mitten av 60-talet. Det kunde leda till överraskningar.Vad jag förstått så var det Gud som skapade mörkret som biprodukt till ljuset.
Vad hr Lucas utvecklade var det plötsliga, oväntade och oförklarliga mörkret.
Han skall också ha äran för att ha vidareutvecklat kortslutningen, utvecklat Lucas dammsugare - deras enda produkt som inte suger - och bidragit till att engelsmännen dricker varm öl, då de också tillverkar kylskåp.
Får mig osökt att tänka på ett citat SM3ZBB refererade till nyligen:Ja så mäter dom med konstiga måttenheter oxo.
Men radiofrekvenser det mäter dom i meter i alla fall, eller om meter är ett skonummer på frekvens kanske....
Då återstår frågan om gattubelysningarna stör i radio då, fördunklade eller vid full ljusstyrka.
Förmodligen ingen skillnad då LED:en ändå drivs av någon form av hackad spänningsomvandlare.
SM4FotPeDahl
Hmmm... den svenska situationen före 1967 var ju om möjligt ännu mer bisarr, där stora biltillverkare sålde vänsterstyrda bilar lokalt, i ett land med vänstertrafik, men exporterade högerstyrda bilar till en ö med vänstertrafik. Samtidigt importerades, från samma ö-nation, bilar som tillverkats där, fast vänsterstyrda, till vårt vänstertrafikland... Så, en Morris Minor 1954 var i grundutförandet högerstyrd, förstås, men till Sverige importerades den modellen i vänsterstyrd variant. Inklusive plusjord och sånt, men att behöva fråga resande i högerstolen om det var klart för omkörning är nog lite mer läskigt än tillochmed Lucas elsystem..."A country using inches, positive earth and left-hand driving. What can possibly go wrong?"
"England är mitt favoritland. Det är pittoreskt med ett u-land så här nära..."