Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har du samma mängd gröna?Ingen som behöver 100000st gula 5mm LED?
Jag städar!
Nää! tyvärr.Har du samma mängd gröna?
Sånt där hatar jag.Jag ger heller bort sakerna än säljer och slänger. Dock har jag blivit blåst flera gånger då de saker jag gett bort, ibland mycket fina, direkt hamnat på Tradera eller andra ställen där den närige och gnidne mottagaren gjort big business. Det är ett direkt oförskämt beteende.
Numera är jag därför noga med att påpeka att grejorna skall komma till nytta och om de inte längre behövs så skall de slängas, ges bort eller skrotas. De som fått grejor av mig och sedan gjort business på dom hamnar på en svart lista i mitt goda minne, d v s de får inte mer grejor och ingen hjälp heller. Det är en bra princip som de gamla old timerna SM7PP och SM7XU präntade in i oss gröngölingar på 60- och 70-talen då de förärade oss fina komponenter till våra sändarbyggen. Di gamle förväntade sig att sakerna kom till nytta och inte bara blev hyllvärmare.
Jag tycker generellt att vi som sysslar med en hobby på ideell grund skall försöka hjälpa varandra med grejor, byta eller om pengar är inblandade sälja för ungefär samma pris som vi köpte.
Jag har en väggklocka byggd av segment från prisskylt från bensinmack, dioderna börjar bli trötta och jag har bytt de som har slocknat i omgångar.Ingen som behöver 100000st gula 5mm LED?
Jag städar!
Här också. Knappt att jag säljer ngt ens ifall jag misstänker att det åker upp i hyllorna. Isf är det bättre grejorna står i min egna hylla.Tillämpar samma princip. Skänker inte heller saker till folk där jag anar de hamnar som hyllvärmare.
Å nu ska du äntligen byta till mina gula eller ska vi kanske säga gul-gröna, 545nmHar för mig jag räknade ut att det skulle gå åt 2700St för att byta alla
För att inte tala om jobbet att byta ut dem
Tycker jag du kan outa så de som har möjlighet i det dagliga kan påverka feltänkarna...En större
tillverkare vägrar tom. att kalibrera nya instrument om de köpts
av privatpersoner via oficiella inköpskanaler (!)
Avslöja"Outa" ?