E-tuna Radioloppis 2015

Tyvärr inte, lite för långt ner och mitt i turistsäsongen ;) Men av alla man hör på banden, främst 80m, så lär du knappast undgå att träffa merparten av Sveriges amatörkollegor!

Ha en kul dag och tänk på att ingen Junkbox är så full att den inte kan bli fullare :D

/Johan

Ps. eventuella likheter mellan fulla Junkboxar och midsommarfirande raggare i Bohuslän är rena tillfälligheter ...
 
Vore kul om vi hittar varandra.

Jag tänker inte ha en nejlika i knapphålet men dock en brun skinjacka och en gammal namnskylt från tiden då det begav sig.

sm0gld_namnskylt.jpg
 
Johan, SA3BYC. sörj inte loppise i E-tuna. Även om det är en höjdare att träffa plenty HAMS, det kan du inte göra här, bara jag. Tänker allvarligt avrusta nu, allt från mast ("bönsjälken") till minsta detalj, riggar, osv. Du är välkommen om du får "det rycket"...

73 / Uffe - CIQ
 
Last edited:
Jag avser åka upp imorgon, håll utkik efter den som bär på mest skrot, det är förmodligen jag :D
 
OK, då blir det lätt att hitta dig.......not!
Säg vem som inte bär ut skrot från radioloppisen:D

Som utlovat, jag harvade hem massa skrot... men jag var inte ensam om att göra det :)

Stort tack till arrangörerna!
 
Kul XUN,
Önskar jag vore där..Men då blev man (Jag) SK vid hemkomsten (XYL) har lovat "nedrustning" ...

/Uffe
 
Som utlovat, jag harvade hem massa skrot... men jag var inte ensam om att göra det :)

Stort tack till arrangörerna!

Jag hade svårt att skilja dig från mängden.
Nästa gång får du ha propeller på huvudet så man kan hitta dig.
 
Då blandar du hobbies, sådana huvudbonader är vikta för science fiction fandom!

En antenn på en hjälm är däremot Ok. T.ex hjälm med halo-antenn monterad!
En beprövad teknik efter vad jag hört.
 
Hej jag har aldrig varit där i Eskilstuna men för några år sedan hade DX supply spelat in en video där och laggt ut den
på internet så att man såg vad dom hade på borden att sälja där i E-tuna .

Det finns videos ifrån sk0qo radioloppis utlaggda på internet som man kan titta på också.

mvh Lasse sm0ydo
 
Tillfälligt QTH under helgen är östra SMØ - så det blev inget besök i Eskilstuna i år.
 
Missade också loppisen för ovanlighetens skull, byggde en
fjärrkontrollerad antennswitch med PIC-processor istället.

Det hade förstås varit kul, om inte annat för att träffa bekanta
och obekanta, brukar ju kunna bli så att man plötsligt får ett ansikte
på den där rösten i andra ändan, Hi !
 
Back
Top