Erfarenheter av INAC?

SM4EFE

Member
Gäller alltså företaget, inte produkterna. Följande har skett:

Den 3 nov beställdes en loopantenn, rotor, samt kontrollenhet till den lokala radioklubben. Pengar drogs direkt från kontokortet.

Den 20 nov mailade jag och undrade hur läget var då inga grejer synts till. Fick svar omgående att dom kunde skicka antennen direkt men resten var det "a small delay" med. Jag svarade att det inte var någon panik och att de kunde vänta till allt fanns i lager.

Den 7 januari skickade jag ett nytt mail och undrade vad som hänt då inget kommit. Har ännu inte fått något svar på mailet.

Minns inte exakt när men minst en vecka senare skrev jag samma sak via deras kontaktformulär på hemsidan. Fortfarande ingen respons trots att det säkerligen gått långt över en vecka igen.

Är det konkurs på gång eller har nån några erfarenheter som förklarar det hela?
 
Är Du inte slängd i Spanska, eller har beställt via WiMo
så hade jag nog kontaktat banken och tagit reda på om det går att
anmäla bedrägeriförsök.

Du kanske inte är den enda som haft problem.
 
Tack för infon och länkarna. Ok, då förstår jag vad vi har att göra med. Får se hur vi hanterar det vidare...
 
Tack för infon och länkarna. Ok, då förstår jag vad vi har att göra med. Får se hur vi hanterar det vidare...

Det kanske inte är helt sant och korrekt, men jag brukar hänvisa till (en påhittad) banklag som gör att vi i Sverige är tvugna att polisanmäla och anmäla till banken alla internationella köp som inte har kommit till avslut inom 60 dagar (eller annan lämplig tidsperiod), för att dom då ska kunna spärra alla framtida köp till det företaget/kontonummret.

Okej, det är en liten vit lögn, men det har fått fart på flera säljare som har visat sig vara ökända för att inte leverera i tid eller leverera alls.
Dom blir livrädda att hamna i "registret" i Sverige och förlora framtida kunder därifrån.

Vill man kan man meka ihop ett dokument med den påhittade banklagen med myndighetsliknande symboler på och bifoga, något inte jag har gjort då det då börjar gränsa till att jag själv utger mig för att vara myndighet, vilket är olagligt antar jag

Till och med en välkänd Kinesisk scammer (som jag tyvärr kollad upp i efterhand ) levererade snabbt och resolut efter ett sådant mail :D

Det finns ett uttryck "don't try to hustle a hustler"
 
Tackar för alla bra ideer! Efter att ha skrivit följande i ett mail (samt med Google translate också översatt till spanska) så blev det fart direkt på konversationen:

We have received no answer to the mail or to the contact form on your website.
If nothing is done urgently in this case, a notification of fraud attempts will be made to our bank.

Sen får vi se hur det går med grejerna men det är en annan historia.
 
Back
Top