Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Intressant ställningstagande Bengt, du som företräder linjen att proven bör reformeras och lite grand återföras dit där det var förut, det beramade B90 och lite den stilen har ju förefallit vara din linje. Missförstå mig rätt nu, jag missunnar inte denne gamle OT att strunta i det mesta som anses vara "good amateur practise", han må vara förlåten.Jag tycker faktiskt Alan gör helt rätt och har full förståelse för hans resonemang. Han har ju provat på "allt" och efter många års aktivitet på alla band ända upp till 10 GHz kommit till full insikt om vad hobbyn handlar om för hans egen del. Nu på ålderns höst när alla brickorna kommit på plats så har han insett att han trivs bäst med att sitta tillbakalutad och köra morsetelegrafi helt utan självpåtagna förpliktelser och krav från andra. Varför får Alan inte ha dom åsikterna han redovisar på sin hemsida och varför skall han mot sin innersta vilja offra sin dyrbara fritid på att skriva ut QSL-kort till alla han morserar med och kanske tvinga sig att samla egna för att kunna köpa diplom som han inte längre värdesätter.
Dock borde han kanske logga sina kontakter som stöd för minnet men han har förmodligen så bra minne så det inte behövs.