Fråga ang. Yaesu FC 902

sm5snf

New Member
Hej,
Jag har precis införskaffat en begagnad antenn-tuner, Yaesy FC 902, på Tradera.
Jag fick inte någon av mätarna att ge något utslag alls när jag testkörde den. Naturligtvis öppnade jag "burken" och hittade 3 st. sladdar bortlödda. Dessutom, om man tittar på bilden i manualen, sid. 5, så sitter det en CM coupler unit längst upp till vänster i bilden. I min tuner sitter det en UHF-kontakt och inget mer där.
Det jag undrar är -
1. Kan någon ge mig en vink om var de tre sladdarna som ligger efter vänster sida på bilden ska lödas fast?
2. Skulle någon kunna ta en bild i en FC 902 som visar hur det ska se ut vid ingående kontakt?
Tacksam för all hjälp!
Mvh,
// Claes
P.s. länk till manualen - http://www.foxtango.org/ft-library/FT-Library/FT101ZD-901-902/fc902.pdf d.s.
 
Någon tidigare ägare har ansett sig behöva själva riktkopplarenheten i tunern.

Om man själv anser att det är nödvändigt att ha en inbyggd SWR-meter i enheten så blir det att slå upp ARRL-handboken och göra sig en "Bruene-coupler" som är den variant som finns i originalet.

De flesta andra former av transformatorkopplade riktkopplare kommer också att fungera.

73/

Karl-Arne
SM0AOM
 
Tackar för snabbt och mycket uttömmande svar! Nu är det ju inte så många övriga delar i tunern, men man slås av tanken att om en bit saknas kanske fler saknas eller är "trimmade". Jag får nog mäta och undersöka lite. Återigen - tackar! :)
// Claes
 
Back
Top