Frontpanel

Här kommer en uppdatering. Det blev en "snikvariant! Transparant overhead film med adhesive på baksidan.
Körde den i laserskrivare. Inte kanonbra med acceptabelt för att stå i mitt radioshack.
Ps. Jag vet att vi bara får köra 150 W på 10 MHz men vi kanske får högre effekt på detta band vad det lider.
Hade ett ledigt uttag i omkopplaren. D.s
HF-steg frontpanel.jpeg
 
Last edited:
Du kan skriva ut med laserskrivare på plastfim som du sedan monterar över fronten. 19'' kräver dock flera A4 ark för att täcka hela fronten.
Tack för tipset! Jag använde transparant overhead med adhesive. Dock klippte jag ut den text jag ville ha. Inga stilpoäng direkt men o.k.
Sedan sprejade jag klarlack över hela ytan så att det blev slitstarkt.
 
Om inte jag minns fel så är det 150 W PEP på 10 MHz som max output så du får väl skruva ner lite till ;-) ...
72/73 de p-a
 
Här kommer en uppdatering. Det blev en "snikvariant! Transparant overhead film med adhesive på baksidan.
Körde den i laserskrivare. Inte kanonbra med acceptabelt för att stå i mitt radioshack.
Ps. Jag vet att vi bara får köra 200W på 10 MHz så där tuffar det på tomgång! D.s.
View attachment 7739
Snyggt Peter!
 
Om inte jag minns fel så är det 150 W PEP på 10 MHz som max output så du får väl skruva ner lite till ;-) ...
72/73 de p-a
Jag använder inte steget på 10 MHz men kopplade på spolen för 10 MHz eftersom jag hade lediga uttag.
Kanske vi får högre effekt vad det lider.
 
Back
Top